کدخبر: ٦۰۷۲۷
۲۲ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۳:۳٦
ریز برنامه های جشنواره طلای سرخ اعلام شد:

26 مهر ماه رونمایی از پوستر جشنواره زرشک در ارگ کلاه فرنگی

26 مهر ماه رونمایی از پوستر جشنواره زرشک در ارگ کلاه فرنگی
۲۶ مهر ماه پوستر جشنواره زرشک در ارگ کلاه فرنگی بیرجند رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران؛ دبیر جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی ، از رونمایی پوستر جشنواره زرشک در بیست و ششم مهرماه در ارگ کلاه فرنگی بیرجند خبر داد و گفت: جشنواره زرشک امسال از ۲۹ مهر ماه آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه دارد.


« غلامحسین حسینی»  با بیان اینکه سال گذشته افتتاحیه در شهرستان زیرکوه برگزار شد، افزود: افتتاحیه جشنواره امسال در قائنات و اختتامیه آن سوم آبان ماه در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود.


رئیس اتاق تعاون حسینی از برنامه های جانبی این جشنواره، برگزاری گردشگری مزرعه را نام برد و توضیح داد : در سایر شهرستان‌ها برنامه گردشگری مزرعه برگزار می‌شود و مهمانان از باغ های، کارگاه بسته‌بندی، خطوط فراوری زرشک،  بارگاه‌های منتخب زرشک بازدید خواهند کرد.


وی افزود: امسال از حدود ۱۵۰ نفر مسئولان ارشد دولتی، بخش‌های اقتصادی و تعاونی فعالان حوزه مواد غذایی و زرشک، صاحبان برند غذایی برای جشنواره زرشک دعوت شده تا از نزدیک از باغ ها، کارگاه‌ها و ... و مسایل حوزه زرشک بازدید داشته باشند.


وی در خصوص مقوله صادرات زرشک هم گفت: با پیگیری‌های انجام شده میز توسعه صادرات با هدف راه‌اندازی صادرات، بازاریابی داخلی و خارجی، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی مواد غذایی در اتاق بازرگانی راه اندازی می‌شود.

 

 

آخرین مطالب