کدخبر: ٦۰۷۰۹
۰٤ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱۹:۲۸
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد:

کمبود 16 قلم دارو در خراسان جنوبی

کمبود 16 قلم دارو در خراسان جنوبی
کیانی با اشاره به کمبود 16 قلم دارو در خراسان جنوبی، افزود: اکنون متقاضی و رغبت کافی برای راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در استان نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، زهرا کیانی ظهر امروز (4 مهر) در شورای اجتماعی استان اظهار کرد: در حال حاضر 110 داروخانه در استان فعال است که نسبت به سالیان گذشته افزایش داشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان فعالیت 59 داروخانه در شهرستان بیرجند، ادامه داد: اکنون متقاضی و رغبت کافی برای راه‌اندازی داروخانه شبانه‌روزی در استان نداریم.

وی با اشاره به استقرار 12 شرکت پخش دارو در خراسان جنوبی، افزود: با توجه به اینکه 30 شرکت از خراسان رضوی استان را پوشش می‌دهند که ورود شرکت‌های دارویی به استان برای جبران کمبودهای دارویی ضروری است.

کیانی با بیان اینکه مرداد امسال 30 قلم و اکنون 16قلم دارو در استان کمبود است، تصریح کرد: در حال حاضر یک داروی درمان تیروئید (متی‌مازول) در استان نداریم که مشکل کشوری بوده و پیگیری‌ها برای تامین آن در حال انجام است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه ساخت انبار داروهای راهبردی در استان را ضروری دانست تا برای دپوی داروهای خاص به کار رود، گفت: تجویز برند خاص توسط برخی پزشکان، درخواست نابجای بیماران و دپوی دارو توسط مردم از مهمترین مشکلات است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه‌ای باید بیشتر پای کار باشند زیرا افزایش قیمت دارو موجب کند شدن بازگشت سرمایه داروخانه‌ها شده است و به همین دلیل نمی توانند پوشش‌دهی مناسبی داشته باشند.

کیانی با اشاره به کمبود مقطعی برخی ملزومات پزشکی در استان بیان کرد: علت اصلی تعهدات بیمه‌ای این ملزومات است که درآمدزایی بیمارستان‌ها را زیان‌ده کرده و باید این مشکل در سطوح بالا رفع شود.

پایان خبر/

آخرین مطالب