کدخبر: ٦۰۷۰٦
۰٦ مهر ۱٤۰۲ ساعت ۱٦:۱۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اعلام کرد:

مذهب واقعی، عامل اتحاد است نه بروز اختلاف

مذهب واقعی، عامل اتحاد است نه بروز اختلاف
آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه مذهب واقعی، عامل اتحاد است نه بروز اختلاف، گفت: اگر مذهب به عنوان مسئله کارشناسی مطرح باشد نه ابزاری برای سرکشی، مسائل مسلمین حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (6 مهر) در دیدار با علمای اهل سنت استان به مناسبت هفته وحدت اظهار کرد: اسلام عیب و نقصی ندارد اگر در وضع موجود مسلمین مسائل نامطلوبی وجود دارد مشکل از اسلام نیست، مشکل از خود ما است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان آیه «کانَ النّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرینَ وَ مُنْذِرینَ»، گفت: مسئله این است که انسان بر اساس تعریف که از او می‌شود در منافع و مضّار خود با هم مشترک و امت هستند و بعثت پیامبران نیز پاسداری از منافع مادی و معنوی نوع انسان است.

آیت الله عبادی ادامه داد: باید این مسئله حفظ می‌شد اما حفظ نشده، که قرآن بروز اختلافات بعد از حجت را سرکشی انسان از حق بیان می‌کند.

وی یادآور شد: در حدیثی نیز از رسول خدا آمده است که «امت موسی(ع) بر 71 فرقه، امت عیسی(ع) بر 72 فرقه و امت من نیز بر 73 فرقه تقسیم خواهند شد»، انسانی که بر اساس بغی از زیر بار در می‌رود به دنبال خیر و شر نیست بلکه به دنبال هوای نفسانی خودش است اما حقیقیت که تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حدیث داریم که کسی که از حق و دین پیروی می‌کند می‌تواند یک گروه و جمع باشد، 72 گروه دیگر بر اساس بغی فاصله گرفته‌اند، تصریح کرد: مذهب به معنی راه شناختن است آنچه که امروز به آن کارشناسی می‌گویند، حال مذهب می‌خواهد روی دین کارشناسی کند.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: با کارشناسی مسائل مستند به دین، همه اختلافات مذهبی رفع می‌شود و اگر موارد خاصی بماند ضرری ندارد چون ما که مُفَتِش عقیده مردم نیستیم لذا وارد شدن در جزئیات زندگی، عقیده و دین مردم معنی ندارد بنابراین گوینده شهادتین مسلمان است، جان و مالش محفوظ است اما خودش باید بین خدا و خود مسائلش را تنظیم کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما مسائل را با تسامح نگاه می‌کنیم والا هر چیزی که خدا تکلیف کرده ممکن بوده، والا خدا تکلیف نمی‌کرد؛ حالا بعد از ۱۴۰۰ سال بحث سر این است که صورت خود را برای وضو چطور شست، قطعا این امر سند دارد و باید به سند آن مراجعه کرد.

آیت الله عبادی گفت: اگر مذهب به عنوان مسئله کارشناسی مطرح باشد نه ابزاری برای سرکشی، مسائل مسلمین حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هر روز شاهد تهاجم اهل بغی بر مردم مسلمان هستیم اما آن را محکوم نکردند، افزود: چطور کسانی که بر سر احکام اسلامی با هم اختلاف دارند اما جهاد نکاح که بدترین نوع زناکاری بود را محکوم نکردند، چرا از مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی حمایت نکردند؟

وی بیان کرد: همین‌ها به اسم اسلام از بهاییان و کشف حجاب‌ها که احکام ضروری قرآن است حمایت می‌کنند! از یهود نصرانی‌ها و کفار علیه مسلمانان حمایت می‌کند به اسم دین و مذهب!

پایان خبر/

آخرین مطالب