کدخبر: ٦۰٦۸٦
۱۵ شهریور ۱٤۰۲ ساعت ۱۲:۵۷
رئیس جمهور:

عاشورا و اربعین حسینی منشا خیزش ها و انقلاب ها/ دشمن از خون شهدا هراس دارد

عاشورا و اربعین حسینی منشا خیزش ها و انقلاب ها/ دشمن از خون شهدا هراس دارد
آیت الله رئیسی گفت: اربعین نماد و نمودی است که عاشورا در عاشورا نماند و پیام آزادی، استقلال و خداخواهی دارد و عاشورا منشا همه تحولات، ریزش ها، خیزش ها و انقلاب ها در جامعه بشری خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان، آیت الله سیدابراهیم رئیسی-رئیس جمهور- پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۱۵ شهریور) در جمع جاماندگان و دلدادگان اربعین حسینی در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند اظهار داشت: دل ها این روزها هوای کربلا دارد و این اجتماع به یاد و با نام اباعبدالله‌الحسین علیه السلام برگزار شده است.

 

وی ادامه داد: همه کسانی که در این روز در خراسان جنوبی و تمامی کشور و در بین راه نجف و کربلا، ذکر یاحسین بر زبان جاری می کنند جلوه عشق و دلدادگی به امام حسین علیه السلام است و این اجتماع اعلام می کند که یا امام حسین علیه السلام اگر در عاشورا و کربلا نبودیم و دشمنان شما و فرزندان و یارانتان را به شهادت رساندند اما فریاد استغاثه شما را شنیدیم و ذکر لبیک یاحسین را فریاد می زنیم.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه دشمن می خواست عاشورا باقی نماند، افزود: اما به لطف خدا عاشورا به یک نقطه آغاز تبدیل و به عصرها و نسل ها منتقل شد و با ابتکارات حضرت زینب (س) امروز یاد و نام امام حسین علیه السلام در قلب ها جا گرفته است.

 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: امام سجاد علیه السلام قریب به ۴۰ سال اشک ریختند تا عاشورا بماند و عاشورا را با قلب ها پیوند داد و بهترین ایام با یاحسین رقم می خورد و رمز لیله القدر توسل به نام اباعبدالله‌الحسین علیه السلام است.

 

وی با اشاره به اینکه همه انبیا و علما و اولیا تلاش کردند تا عاشورا زنده بماند، افزود: باید عاشورا بماند و دشمن می خواست عاشورا نماند و بدانید اربعین نماد و نمودی است که عاشورا در عاشورا نماند و پیام آزادی و استقلال و خداخواهی دارد.

 

رئیس جمهور ادامه داد: اربعین برای آن است که انسان سالک بداند که همواره باید امام حسین علیه السلام زندگی کند و بدانید عاشورا منشا همه تحولات و ریزش ها و خیزش ها و انقلاب ها در جامعه بشری بوده و خواهد بود و امام حسین علیه السلام خون خودش را داد تا جهل زدایی کند.

 

آیت الله رئیسی در ادامه عنوان کرد: به این معنا که انسان قدرت تحلیل و بصیرت پیدا کند و دوست را از دشمن و راه را از بی راهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه حاکم نشود و امروز ما با جاهلیت مدرن رو به رو هستیم.

 

وی با بیان اینکه امروز جریان عاشورا ادامه دارد، افزود: ایستادگی و مقاومت مردان و زنان سلحشور به نام عاشورا امروز وجود دارد و باید شرایط امروزی را درک کنیم و بدانید خون مطهر شهدا به نام حسین بن علی علیه السلام چهره جاهلیت مدرن را بر ملا خواهد کرد و جاهلیت مدرن مجهز به امپراطوری رسانه ای و نظامی مجهز است.

 

رئیس دولت سیزدهم در ادامه گفت: این بیداری که امروز در منطقه واقع شده به نام انقلاب اسلامی و انقلاب مبتنی بر عاشورای حسینی شکل گرفته است و مردم منطقه به برکت خون مطهر شهدا می خواهند مسلمان زندگی کنند و از نشانه های سحر است و روز به روز جلوه خون مطهر شهدا در جوامع بیشتر خواهد شد و خون مطهر شهدا، انسان ساز است.

 

آیت الله رئیسی با اشاره به سفر به خراسان جنوبی گفت: امروز توفیق حاصل شد به نام اباعبدالله‌الحسین علیه السلام عملیات اجرایی طرح مهم ریلی در استان خراسان جنوبی رقم بخورد و در ۲۰ جبهه کاری این عملیات آغاز شد تا مسیر شمال به جنوب تکمیل شود.

 

وی ادامه داد: کارهای دیگری که جزو مصوبات در دور اول و دوم بود به صورت جدی در حال پیگیری است تا به ثمر برسد و این جدیت و همکاری و همراهی که در استان شاهد آن هستیم باعث شده تا خراسان جنوبی را مثال زدنی کند و مردم خراسان جنوبی بابصیرت و ولایتمدار و فرهنگی و زمان شناس هستند.

 

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: آن قدر به استان ها و شهرها سفر خواهیم کرد تا مطمئن شویم که کارهای مورد نیاز در کشور تحقق پیدا کرده است و به سایر مدیران و مسئولان توصیه می کنیم که بدانید خدمتگذاری و نوکری مردم را کنید و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سر لوحه قرار دهید.

 

آیت الله رئیسی در پایان گفت: سخن و حرف دل مردم را بشنوید و بدانید رابطه ناسالم، رشوه، تبعیض و فساد زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و ما با تمام وجود در مقابل این موضوعات خواهیم ایستاد و عزت، آموخته اباعبدالله‌الحسین علیه السلام است و نه تنها برای مسلمانان بلکه برای انسانیت درس دارد.

آخرین مطالب