کدخبر: ٦۰٦۵۱
۰۲ مرداد ۱٤۰۲ ساعت ۱٤:٤۰
از ابتدای امسال رقم خورد؛

بهره‌مندی ۷۵۱ زوج نابارور خراسان‌ جنوبی از خدمات بیمه سلامت

بهره‌مندی ۷۵۱ زوج نابارور خراسان‌ جنوبی از خدمات بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۵۱ زوج نابارور در این استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، علی اربابی_ مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی امروز دوشنبه (۲ مرداد) در نشست خبری با تشریح اقدامات بیمه سلامت استان در راستای اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت اظهار کرد: مشارکت همه دهک‌ها در پرداخت هزینه‌های بیمه کاهش یافته و کمک‌های دولت افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴۷۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی بیمه شده سازمان بیمه سلامت هستند که ۸۵ درصد این جمعیت مشمول بیمه رایگان می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خدمات درمانی برای دهک‌های اول تا سوم مشمول حمایت دولت است،ادامه داد: پوشش‌ بیمه‌ای در این استان تقریبا تکمیل شده و تعداد معدودی مشمول این شیوه بیمه شدن هستند.

اربابی عنوان کرد: به طور خاص بیمه سلامت مادران باردار تا طی دو سال و فرزندانشان را طی پنج سال بر اساس آزمون وسع تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی در خصوص خدمات بیمه سلامت مربوط به زوج‌های بارور گفت: مادران تا سن ۴۹ سالگی و مردان بدون محدودیت سنی می‌توانند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: بیمه درمانی مادران باردار و فرزندان تا پنج سالگی بر اساس آزمون وسع بدون الزام شرط خانوار انجام می‌شود زیرا حمایت از زوجین نابارور و مادران باردار از تکالیف قانونی بیمه سلامت است.

اربابی با اشاره به بهره‌مندی ۷۵۱ زوج نابارور خراسان‌ جنوبی از خدمات بیمه سلامت از ابتدای امسال تاکنون، افزود: در همین راستا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج استان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شده‌اند، عنوان کرد: تاکنون ۵۱گونه بیماری خاص و صعب‌العلاج در سامانه ثبت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال هزار و ۵۶۱ سند اخذ و حدود ۲۵ میلیارد تومان به حساب بیماران پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیمه سلامت استان در بخش خصوصی معوقه‌ای ندارد، گفت: در بخش دولتی برای بستری در بیمارستان‌ها تا پایان سال گذشته مطالبات تسویه شده و معوقات موارد سرپایی نیز تا فروردین امسال پرداخت کردیم.

پایان خبر/

آخرین مطالب