کدخبر: ٦۰٦٤۷
۰٤ مرداد ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:۲۷
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

آگاهی‌بخشی به جامعه شرط اول موفقیت در کوتاه کردن دست دشمن است

آگاهی‌بخشی به جامعه شرط اول موفقیت در کوتاه کردن دست دشمن است
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه با آرمان‌های انقلاب فاصله نداریم، فاصله را دشمن ایجاد می‌کند گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه شرط اول موفقیت ما در کوتاه کردن دست دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، آیت الله سید علیرضا عبادی- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی- امروز چهارشنبه (۴ مرداد) در قرارگاه جهاد تبیین استان اظهار کرد: استعمارگران اروپایی در مستندی می‌گفتند برای تسلط بر هر جامعه و کشوری به دو طیف خائن برای اینکه ابزارشان شوند و اکثریت نادان که در نفوذ آنها را بپذیرند، نیاز دارند.

وی با بیان اینکه استعمارگران تسلط بر سطح جهان را می‌خواهند، افزود: آنها از طریق عناصر خائن و نادانی نادان‌ها جریان راه می‌اندازند و هر کشوری که بخواهد از دست اسعمار خلاص شود شرط اولش آگاهی دادن به جامعه است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه آگاهی دادن از نظر وظیفه انسانی، اسلامی و ملی برای حفظ جان، مال، ناموس و آزادی شرط اولیه است، گفت: آگاهی دادن متکی به این نیست که همه نیازهای جامعه برآورده شود بعد آگاهی دهیم، بلکه باید آگاهی بدهیم تا بتوانیم نیازها جامعه رابرآورده کنیم چون دشمن ایجاد خلل، اغتشاش، جنگ و تحریم و ... می‌کند و آسیب هایی هم که می‌بینیم به‌خاطر نفوذ یک عده بوده که منویات دشمن را دنبال کردند.

امام جمعه بیرجند  با اشاره به اینکه با آرمان‌های انقلاب فاصله نداریم، فاصله را دشمن ایجاد می‌کند گفت: آگاهی‌بخشی به جامعه شرط اول موفقیت ما در کوتاه کردن دست دشمن است.

وی با بیان اینکه چه طرحی برای خانواده‌ها، آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه داریم که فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که از دشمن نفوذ نپذیرد، تصریح کرد: ما اکنون در مشکلات اشتباهات قبلی گیر کردی؛ باید آگاهی بدهیم تا نسل آینده مشکلات ما را که تحمیل کردیم نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مسئله آگاهی دادن یک مسئله اصلی است و امر به معروف و نهی از منکر و اولویت فرهنگ برای همین است که اگر ما هوشیار باشیم تحت تاثیر دشمن قرار نمی‌گیریم.

آیت الله عبادی یادآور شد: اغتشاشاتی که در سال گذشته انجام شد به وسیله افرادی بود که آگاهی کافی نداشتند؛ دورغ‌های دشمن را می‌پذیرد اما شما واقعیت و حقیقت‌ها را توانستید به فرزندان خود بگوید و مشکل همین‌جا است.

وی ادامه داد: فرزندان ما وقتی نمی‌تواند اغتشاش کند که شما آنان را طوری پرورش دهید که آگاه باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه ایده‌آل داشته باشیم باید قبل از هر چیزی به مردم آگاهی دهیم، گفت: آگاهی مسئله و ضرورت اولیه است و بقیه امور در پای آگاهی می‌تواند جای خود را پیدا کند، والا آدم نادان به دست خودش خود را نابود می‌کند.

آیت الله عبادی بیان کرد: آگاهی واجب اولیه است والا در کشورهای دیگر نیازهای اولیه مردم از کشور ما بیشتر است؛ ۶۸ هزار انسان در زمستان گذشته در اروپا از سرما جان دادند آیا نیاز اولیه نداشتند؟ جریاناتی که در خیابان های فرانسه و انگلیس است بخاطر همین بر زمین ماندن نیازهای اولیه آنها است.

به گفته وی؛ همه کشورها مشکل دارند اینکه می‌بینید مواد غذایی و انرژی با این حرص از ایران به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود چون نیاز و قیمت‌ها در آن کشورها آنقدر زیاد است که ماشین‌های قاچاق سوخت در ایران ردیف می‌شوند و هر روز شاهد تصادف در جاده‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در بهترین شرایط هستیم اما شرط آن آگاهی‌بخشی به جامعه است، گفت: اگر آگاهی به صورت صحیح داشته باشیم هیچ‌وقت به حالت انفعالی عمل نمی‌کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگر تخلف از سیاست‌های نظام و امامین انقلاب نبود ما با آرمان‌هایمان فاصله نداشتیم، تصریح کرد: به دلیل نبود آگاهی در جامعه برای جداسازی نادان‌ها از مزدوران دشمن و افراد مغرض باید بسیار هزینه کنیم؛ در فتنه‌ای که سال ۸۸ به وجود آمد هشت ماه طول کشید تا آگاهی به جامعه تزریق شود و افراد نادانی که شایعات را پذیرفتند از مزدوران دشمن جداسازی شوند.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی‌بخشی به جامعه نسبت به جنایات استعماگران غربی در سراسر دنیا و ایران اسلامی، بیان کرد: امیدواریم همه کسانی که در حوزه جهاد تبیین و آگاهی‌بخشی به جامعه مسئولیت دارند با هماهنگی، انتخاب بهترین طرح‌ها، با اولویت بالاترین مسائل و زمان‌بندی و نظارت لازم یک حرکتی در جامعه ایجاد کنند که دیگر افراد نادانی که بار دشمن را به دوش بکشند، نداشته باشیم و تعداد این افراد به صفر برسد.

پایان خبر/

آخرین مطالب