کدخبر: ٦۰٦۳٦
۳۰ تیر ۱٤۰۲ ساعت ۱۷:۵۷
امام جمعه موقت بیرجند:

قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است

قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است
حجت الاسلام مختاری با اشاره به ظرفیت سیاسی محرم و قیام عاشورا، گفت: مبارزات خونین ائمه اطهار(ع) و قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران و به نقل از خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام محمد مختاری- امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز جمعه (۳۰ تیر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: طرفداری ما از اسلام از سر تحمیل، ترس و اجبار نیست بلکه دلایل عقلی و فطری بر حقانیت اسلام داریم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل منطقی ما بر حقانیت و درستی اسلام این است که ائمه اطهار(ع) به دین، توحید، قرآن و پیامبر اسلام معتقد بودند، افزود: تا آنجایی که امام حسین(ع) جان خود و عزیزانش را خالصانه در راه اسلام فدا می‌کند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مکتب که حضرت علی(ع) و حسین(ع) تربیت می‌کند مکتبی فاخر، غنی و مبتنی بر عقل و انسانیت است، عنوان کرد: اما جانیان تاریخ و ظالمان و مستکبران از مکاتب مادی و مبتنی بر شیطان‌پرستی  و نفسانیات برخواستند.

حجت الاسلام مختاری با تأکید بر اینکه مکتب اسلام ریشه‌دار و غنی است که تنها مربوط به اعراب نیست، گفت: باید قدر این مکتب را بدانیم و ملت ایران اسلامی مکرر نشان دادند که بصیر هستند و همچنان دل‌های مردم با عشق به اهل بیت(ع) می‌تپد.

امام جمعه موقت در ادامه با بیان اینکه ریشه اغتشاش مطالبات ناحق است، افزود: این در طول تاریخ بیشترین انرژی را از اسلام گرفته است و ضرورت دارد این مطالبات ناحق را بررسی کنیم.

وی به مطالبه ناحق جدایی دین از سیاست اشاره و تصریح کرد: دشمن به خوبی فهمیده که از بیرون نمی‌تواند به ما ضربه بزند بنابراین باید از درون و با استحاله فرهنگی به ما آسیب بزند.

حجت الاسلام مختاری به تلاش‌های نرم و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: تاکنون با درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم نتوانستند به نظام اسلامی آسیب بزند و آرزوی استحاله و تبدیل نظام اسلامی به نظام سکولار را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به ظرفیت سیاسی محرم و قیام عاشورا، تأکید کرد: مبارزات خونین ائمه اطهار(ع) و قیام امام حسین(ع) سندی زنده بر اسلام سیاسی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه اسلام اصلاحی فراتر از اصلاح فردی دارد، افزود: اسلام دینی برای اصلاح جامعه و تمدن‌سازی است.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود و ما با تأسی با امام‌ حسین(ع) بر علیه نظام طاغوتی قیام کرد و امروز هم راه ایشان و شهدا را ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه جبهه باطل منطق ندارد لذا در طول تاریخ پیوسته با زور، خشونت و تهدید و قتل کارش را انجام داده است، گفت:  که در سوئد جنایت کرد و کتاب قرآن نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان را سوزاند، ادامه راه جبهه باطل و استکبار است.

وی با محکومیت اهانت به قرآن در سوئد، اعلام کرد: این حرکت‌های جبهه استکبار،  انزجار ما از آنان و در مقابل عشق مسلمانان به قرآن و اهل بیت‌ (ع) را بیشتر خواهد کرد.

پایان خبر/

آخرین مطالب