کدخبر: ۳۹۷۲۰
۰٤ بهمن ۱٤۰۱ ساعت ۱۸:۰۷

رفع کمبود فضای آموزشی بیرجند نیازمند توجه ویژه به خیران

رفع کمبود فضای آموزشی بیرجند نیازمند توجه ویژه به خیران
مدیرکل توسعه،‌ تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه لازمه رفع کمبود فضای آموزشی توجه ویژه به خیران است، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن و حاشیه شهر بیرجند استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، محمود چاوشان امروز سه‌شنبه (۴ بهمن) در شورای آموزش و پرورش بیرجند با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن مهر و حاشیه شهر، اظهار کرد: در شهرستان بیرجند که مرکز استان است سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۴.۸۴ مترمربع است در حالی که سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در کشور هم اکنون ۵.۲۲ مترمربع است که با استاندارد تعریف شده کشوری نیز حدود یک مترمربع فاصله دارد.

مدیرکل توسعه،‌ تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در حاشیه شهر بیرجند ۲.۱۳ متر مربع است، تصریح کرد: اگر سال ۲۰۰ کلاس درس احداث و جامعه دانش‌آموزی بیرجند ثابت باشد سالانه ۲ تا ۳ دهم به سرانه اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه رفع کمبود فضای آموزشی توجه ویژه به خیران است، تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن و حاشیه شهر بیرجند استفاده شود.

چاوشان با اشاره به اینکه ۱۱ پروژه آموزشی با ۹۲ کلاس درس و مساحت ۱۰ هزار مترمربع با کمک خیران نیک‌اندیش داریوش گنجی و علیرضا رضایی در حال احداث در بیرجند است، افزود: پروژه ۱۲ کلاسه شهرک امام علی(ع) در چهکند و پروژه ۶ کلاسه حاجی‌آباد تا مهرماه ۱۴۰۲ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل توسعه،‌ تجهیز و نوسازی مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین پروژه ۱۲ کلاسه روستای دستگرد در حال احداث است که امیدواریم سریعتر به اتمام برسد.

مجید بهدانی، مدیر آموزش و پرورش بیرجند نیز در این نشست با بیان کمبود کلاس درس در روستای حاجی‌آباد، امیرآباد و چهکند، اظهار داشت: در کلاس های فعلی نیز ۳۰ تا ۴۰ دانش‌آموز بدون امکانات کارگاهی آزمایشگاهی مشغول تحصیل هستند که اگر برای سال آینده فضای آموزشی مورد نیاز فرهم نشود مجبور خواهیم شد برخی از این مدارس را دوشیفته کنیم.

گفتنی است، فروش اموال اسقاطی مدارس روستایی آموزش و پرورش بیرجند، نامگذاری یک از میدان‌ها و پارک‌های شهر به نام خیر نیک‌اندیش داریوش گنجی، تأمین فضای هنرستان پسرانه هنرهای زیبا و انسداد مبادی بیسوادی از دیکر دستور کارهای ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بود که مورد بررسی قرار گرفت.

پایان خبر/

آخرین مطالب