کدخبر: ۳۷۹۱۹
۲۹ دی ۱٤۰۱ ساعت ۱۷:۳۰

برگزاری امتحانات مدارس متوسطه تنها با سوخت جایگزین صورت گیرد

برگزاری امتحانات مدارس متوسطه تنها با سوخت جایگزین صورت گیرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدارس متوسطه اول و دوم از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده اول بهمن ماه برای برگزاری امتحانات باز باشند تا دانش آموز امتحان بدهند اما باید طوری تدبیر شود که مدارس از سوخت جایگزین گاز استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، علیرضا عباس زاده شامگاه چهارشنبه (28 دی) در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان با بیان اینکه هفته قبل به دلیل مدیریتی که در مصرف صورت گرفت، شاهد خاموشی در هیچ نقطه ای از استان نبودیم، اظهار کرد: برای هفته پیش رو با توجه به موج جدید سرمای هوا، باید صرفه جویی بیشتری صورت گیرد چراکه حجم گاز ذخیره شده در لوله ها نیز کاهش پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در خصوص نحوه ادامه فعالیت مدارس نیز افزود: مدارس متوسطه اول و دوم از شنبه تا چهارشنبه هفته آینده اول بهمن ماه برای برگزاری امتحانات باز باشد تا دانش آموز امتحان بدهند اما باید طوری تدبیر شود که مدارس از سوخت جایگزین گاز استفاده کنند.

عباس زاده با بیان اینکه شنبه تا دوشنبه اوج کاهش دما را در استان داریم و امکان دادن گاز برای بازگشایی مدارس نیست، گفت: هیچ مصرف گازی را نباید در هفته آینده برای مدارس در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مدارس متوسطه که دوگانه سوز هستند به سمت سوخت دوم بروند و مدارسی که ندارند را باید همان ساعت امتحان فقط سیستم گرمایشی روشن شود، گفت: چنانچه در شهرستانی مدارس بخواهد دایر شود، باید بدون گاز و با سوخت جایگزین باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: فرماندار و رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان ها برنامه امتحانات متوسطه اول و دوم و مکان برگزاری را طوری تدبیر کنند که از گاز استفاده نشود و اطلاع رسانی هم در شبکه شاد صورت گیرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه مراکز آموزشی نظامی استان نیز به سمت سوخت جایگزین حرکت کردند، گفت: دستگاه های اجرایی به صورت محدود و در حد ضرورت و بدون استفاده از گاز با حضور کارکنان به تشخيص رئیس دستگاه، از شنبه در استان آغاز بکار کنند.

پایان خبر/

آخرین مطالب