کدخبر: ۳۳٤٤٦
۲۲ آذر ۱٤۰۱ ساعت ۲۰:۳٤

مرکز تخصصی کسب و کار در بیرجند افتتاح می شود

مرکز تخصصی کسب و کار در بیرجند افتتاح می شود
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از افتتاح مرکز تخصصی کسب و کار در بیرجند خبر داد و گفت: این مرکز به ارائه خدمات آموزشی در حوزه کارآفرینی و کسب و کار، ارتباط با مشتری و همچنین بازاریابی به صورت برخط و آنلاین می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، حسن کامرانی فرد امروز سه شنبه (۲۲ آذر) در اولین شورای مهارت شهرستان سرایان اظهار کرد: تمام دستگاه های اداری شهرستان ها که جامعه هدفش نیازمند استفاده از این ظرفیت باشد به صورت رایگان از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان در ادامه نقش و اهمیت مهارت آموزی در توسعه اقتصادی، اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی را امری انکارناپذیر توصیف کرد و بر همراهی همه دستگاه ها در مسیر مهارت آموزی تاکید کرد.

وی دالان جهش اقتصادی استان و شهرستان ها در حوزه اقتصادی را توجه و توسعه ‌به مهارت توصیف کرد و یکی از برنامه های سال جاری فنی و حرفه ای را ترویج فرهنگ مهارت آموزی و نقش آن در اشتغال پایدار عنوان کرد و از آمادگی این مرکز برای آموزش های مهارتی به همه دستگاه ها خبرداد.

کامرانی فرد با تصریح بر این نکته که بالغ بر ۶۰ درصد ثبت نام شدگان در کاریابی ها فاقد مهارت هستند علت اصلی این مشکل را عدم تبیین حوزه مهارت ها در خانواده ها دانست و ادامه داد: یکی از برنامه های این مرکز این است تا فرهنگ مهارت آموزی را در شهرستان ها ترویج کنیم.

وی با تشریح طرح های در دست اجرای مرکز فنی و حرفه ای، از طرح استاد و شاگردی به عنوان طرحی موفق در حوزه مهارت آموزی یاد کرد و از صاحبان مشاغل خواست تا از مزایای این ظرفیت در زمینه توسعه مهارت ها در شهرستان استفاده کنند.

فرماندار سرایان هم در این جلسه از طرح استاد و شاگردی به عنوان طرحی منطبق بر فرهنگ جامعه یاد کرد که در نظام آموزشی و تربیتی مغفول مانده است و اجرای آن در گسترش مهارت بسیار اثر گذار است.

یاسر رضوی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری و رونق آن در شهرستان اشاره کرد وخاطرنشان کرد: در حال حاضر این شهرستان ظرفیت اسکان ۵۰۰ نفر را در واحدهای بوم گردی دارد.

وی از مرکز فنی و حرفه ای خواست تا آموزش‌ها را در بحث ظرفیت های موجود و فعال شهرستان به ویژه گردشگری نجوم، زراعت و کشاورزی گسترش دهند.

فرماندار سرایان همچنین ضعف هایی که در حوزه رسانه ای در شهرستان مشهود است را متذکر شد و بر ارائه آموزش ها در حوزه های مهارتی روابط عمومی، عکاسی، خبرنکاری و آموزش های بازاریابی دیجیتال و طراحی های کاربردی با توجه به استقبال نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

محسن طاهر پور مسئول فنی و حرفه ای سرایان هم با ارائه گزارش از عملکرد ۸ ماهه این مرکز، از رشد ۱۵ درصدی آموزش های مهارتی آموزی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

پایان خبر/

آخرین مطالب