کدخبر: ۲۳۸۸٤
۲۰ مهر ۱٤۰۱ ساعت ۱٤:۲۷

تحصیل ۲۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی

تحصیل ۲۳۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در حال حاضر در ۹ مرکز علمی کاربردی استان خراسان جنوبی در حال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، حبیب آتش روز امروز (۲۰ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال سی و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های مولود انقلاب اسلامی است و ضرورت هایی که برای تاسیس این دانشگاه دیده شده بحث مهارت افزایی بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی نماد بارز اصل خصوصی سازی است چرا که با آموزش های خود باری را از روی دوش دولت بر می دارد.

آتش روز با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی اساس شغل محور است، افزود: به این معنا که برای هر رشته شغلی تعریف شده است و این موضوع نشان می دهد که مؤسسین این دانشگاه جانمایی خوبی داشته اند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سه میلیون و یکصد دانشجو در دانشگاه های علمی کاربردی کشور تحصیل می کنند، گفت: طبق آمارها در مهرماه امسال تعداد دانشجوها ۱۴ درصد افزایش داشته است و نشان می دهد که خانواده ها به اهمیت آموزش های علمی کاربردی آگاه شده اند.

وی در خصوص تعداد دانشجوهای دانشگاه علمی کاربردی استان عنوان کرد: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۹ مرکز علمی کاربردی استان خراسان جنوبی در حال حاضر تحصیل می کنند و تنها ۱۲ درصد از آموزش ها در استان مربوط به علمی کاربردی است.

آتش روز ادامه داد: ۱۴۶ رشته علمی کاربردی در حال اجرا در مراکز علمی کاربردی خراسان جنوبی وجود دارد که ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد تئوری هستند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی به تعداد مدرسین اشاره کرد و افزود: ۳۱۹ مدرس در حال حاضر بحث تدریس دروس علمی کاربردی در استان خراسان جنوبی را بر عهده دارند.

وی بیان داشت: به دنبال افزایش تعداد مدرسین خبره در استان هستیم و در حال حاضر از ظرفیت و حضور ۱۴ مدرس خبره در استان بهره می بریم.

آتش روز با اشاره به موضوع اشتغال گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال مهارت افزایی است و ۹۰ درصد از دانش آموختگان مراکز علمی کاربردی استان در حال حاضر شاغل هستند و از این تعداد ۳۲ درصد در بخش خصوصی و ۵۸ درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در خصوص سرانه آموزشی گفت: سرانه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی برای هر دانشجو در حال حاضر تنها ۷۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه دو نوع آموزش در دانشگاه علمی کاربردی داریم، افزود: یک نوع رسمی و یک نوع آموزش های غیررسمی است و آموزش های غیررسمی به صورت تک درس یا دوره های آزاد اجرا می شود.

آتش روز ادامه داد: در حوزه کشاورزی خراسان جنوبی به تک درس های زرشک و عناب توجه شد و به دنبال اجرایی شدن آن در بخش مشاغل خانگی و غیره هستیم و در این راستا ۱۲ دوره تدوین شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی در ادامه گفت: دوره های تک درس به این گونه است که مقطع دار نیست و با یک هزینه کم می توان آموزشی را در یک مدت کوتاه کسب کرد.

وی در پایان بیان کرد: بیش از ۱۰ درخواست تاسیس مرکز علمی کاربردی در استان داریم که متاسفانه قابل اجرا نیست چرا که باید ابتدا تضمین اشتغال بدهند که دانش آموختگان بعد از تحصیل از لحاظ شاغل شدن پیگیری خواهند شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب