کدخبر: ۲۰۱۸
۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰

كمبود امکانات ورزشی و بیکاری جوانان دو روی يک سكه مشکلات نهبندان

كمبود امکانات ورزشی و بیکاری جوانان دو روی يک سكه مشکلات نهبندان
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمبود امکانات ورزشی یک روی سکه مشکلات شهرستان نهبندان است، گفت: اما نرخ بیکاری جوانان این شهرستان نیز بیش از ۲ برابر متوسط کشوری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از بیرجند، «مصطفی نخعی» ظهر امروز (۲۸ تیر) در آیین افتتاح و بهره برداری از ۱۳ پروژه ورزشی استان خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه هایط که این روزها شاهد افتتاح آن هستیم مرهون زحمات و پیگیری های استاندار خراسان جنوبی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان مرزی نهبندان، گفت: معادن بسیار ارزشمند در این شهرستان وجود دارد و از مهمترین قطب های پرورش شتر است.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان در حوزه ورزش با وجود کمترین امکانات در رشته کشتی و ورزش های رزمی قهرمان کشوری دارد، افزود: هر زمانی که امکانات در اختیار مردمان این شهرستان قرار گرفته است و به آنان توجه شد بهترین عملکرد را داشتند و بهترین مقام های کشوری را کسب کردند.

نخعی با تاکید بر اینکه کمبود امکانات ورزشی یک روی سکه مشکلات شهرستان نهبندان است، ادامه داد: اما بیکاری بالای جوانان روی دیگر سکه مشکلات این شهرستان است و درصد بیکاری جوانان نهبندان بیش از ۲ برابر متوسط کشوری است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه این شهرستان در مسیر ترانزیت مواد مخدر و قاچاق سوخت قرار گرفته است و مرز طولانی با کشور افغانستان همه زمینه‌ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

وی با تاکید بر لزوم اشتغال زایی و توجه به ورزش در این شهرستان مرزی، افزود: ورزش یکی از راهکارهای ایجاد پویایی و نشاط برای جوانان است در حالی که کمتر از ۵۰ درصد متوسط سرانه ورزشی در کشور در اختیار جوانان شهرستان نهبندان قرار دارد.

نخعی گفت: متاسفانه مدیریت سلیقه ای و رابطه ای باعث عدم توازن در اختصاص امکانات در سطح کشور شده است که یکی از آنها همین سرانه ورزشی وضعیت کنونی است.

وی از وزیر ورزش و جوانان خواستار کمک به کاهش اختلاف سرانه ورزشی این شهرستان با متوسط کشوری شد و گفت: پروژه های نیمه تمام بسیاری در خراسان جنوبی به خصوص در شهرستان نهبندان و سربیشه وجود دارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نهبندان یک پروژه متعلق به قشر کارگری حدود هشت سال است که به ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اما همچنان نیمه تمام باقی‌مانده است، ادامه داد: تکمیل این پروژه های نیمه تمام نیازمند همت جهادی مسئولان و اختصاص اعتبارات ملی است.

نخعی بیان کرد: بسیاری از ورزشکاران شهرستان نهبندان برای ورود به مسابقات ورزشی مشکل تجهیزات و امکانات دارند که می طلبد اعتبار ویژه ای برای تقویت هیات‌های ورزشی و تجهیز اماکن ورزشی که راه‌اندازی شده اما اکنون در ارائه خدمت بسیار مشکل دارند، اختصاص یابد.

وی در پایان گفت: در بسیاری از مراکز جمعیتی شهرستان نهبندان و سربیشه، نقاطی وجود دارد که لازم است حداقل به اندازه یک زمین چمن مصنوعی کوچک به آنان توجه شود و درخواست می کنم حداقل ۱۰ زمین چمن مصنوعی برای این دو شهرستان احداث شود.

پایان خبر/

آخرین مطالب