کدخبر: ۲۰۰۸
۲۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲٤

پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی مجلس یازدهم در خراسان جنوبی تشکیل نشد

پرونده قضایی برای تخلفات انتخاباتی مجلس یازدهم در خراسان جنوبی تشکیل نشد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی گفت: هیچ گونه پرونده قضایی تخلف انتخاباتی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی تشکیل نشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از خوسف، حجت الاسلام «محمدعلی محمدی»، پیش از ظهر امروز (29 تیر) در شورای اداری شهرستان خوسف، اظهار کرد: در 22 بهمن  سال 1357،  انقلاب به پیروزی رسید، این انقلاب معجزه بود وگرنه با حضور شاه و  حمایت های غرب و شرق هیچ کسی باور نمی کرد که رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی شکست بخورد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب در همان اوایل، نهادهایی را تاسیس کرد تا به کمک مردم انقلاب را حفظ کند، لذا اولین نهاد تشکیلی، کمیته های امنیت بود، جوانان در کنار شهربانی، امنیت داخلی را ظرف ۴۸ ساعت ایجاد کردند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای حفظ از مرزهای کشور و حفاظت از اسلام «سپاه پاسداران» را ایجاد کردند، گفت: با تشکیل این نهاد امنیت داخلی و خارجی  ایران تامین شد و سپس برای سازندگی، جهاد سازندگی تاسیس شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی ادامه داد: برای هر مقوله، نهادی توسط امام راحل پایه گذاری شد؛ لذا نهاد شورای انقلاب از بین علمای طراز اول برای نظارت بر قوانین مجلس متناسب با شرع اسلام تاسیس شد، در ابتدا برای تاسیس این نهاد ۲۰نفر از مراجع تقلید معرفی شدند که از بین این تعداد، پنج نفر منتخب شدند.

حجت الاسلام محمدی گفت: در حال حاضر بر اساس قانون اساسی،  شورای نگهبان از ۶ نفر فقیه و ۶ نفر حقوقدان تشکیل شده است.

وی شورای نگهبان را نبض نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: بنا به فرمایشات رهبری، همه تشکیلات نظام باید با  وحدت کار کنند چرا که دشمن از تفرقه بین تشکیلات سوءاستفاده می کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی تصریح کرد: از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان، سه مورد «نظارت بر قانونگذاری»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات» دارای اهمیت بسیاری هستند.

حجت الاسلام محمدی گفت: نظارت بر انتخابات وظیفه ذاتی شورای نگهبان است، لذا نظارت ها دقیق انجام و دفاتری به صورت شبکه ای نیز در استان ها و شهرستان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با قدرت تمام از نظام صیانت می کند و تضعیف این نهاد درست نیست، تاکید کرد: وحدت لازم در انتخابات سطح کشور بین اجراکننده و ناظر وجود داشت و در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی، تنها انتخاباتی بود که هیچ پرونده ای تخلفی در دستگاه قضایی تشکیل نشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان جنوبی تصریح کرد: مجلس یازدهم بنا به فرمایشات رهبری، بهترین مجلس انقلابی و امید مردم نامگذاری شده است، لذا امیدواریم این مجلس دنبال دنیا و کسب درآمد نباشند و امید را در دل مردم روشن کنند.

پایان خبر/

آخرین مطالب