کدخبر: ۱۹۸۳
۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۵۳

شورای نگهبان در معرض هجمه‌ تبلیغاتی دشمنان قرار دارد

شورای نگهبان در معرض هجمه‌ تبلیغاتی دشمنان قرار دارد
رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی گفت: شورای نگهبان شورای نگهبان ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است و همواره به دلیل انجام درست وظایفش با هجمه تبلیغاتی دشمنان و بدخواهان مواجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از بیرجند، حجت الاسلام «علی محمدی»  صبح امروز (۲۵ تیر) در نشست خبری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان به حکم امام خمینی (ره) در اسفند ماه ۱۳۵۸ تشکیل و با انتخاب شدن فقهای آن به صورت رسمی از تیرماه سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی یکی از وظایف شورای نگهبان را نظارت بر انتخابات برشمرد و گفت: تفسیر قانون اساسی نیز یکی از وظایف شورای نگهبان است، چرا که اگر قرار باشد هر کسی قانون را تفسیر کند پراکندگی آراء به وجود می آید.

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی است، ادامه داد: شورای نگهبان از نهادهای موثری است که همواره به دلیل حفاظت و صیانت از اسلام و انجام درست وظایفش با هجمه تبلیغاتی دشمنان و بدخواهان مواجه است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان بر اساس مقررات وظایف خود را بدون لحظه ای تعلل انجام می دهند، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در ایام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اما براساس آخرین آمار وزارت کشور، استان خراسان جنوبی به لحاظ میزان مشارکت مردم در انتخابات در جایگاه دوم قرار گرفت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی عنوان کرد: خوشبختانه هیچ گونه پرونده قضایی تخلف انتخاباتی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی تشکیل نشد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرتی جزو برنامه‌های این دفتر است، افزود: در حال حاضر بیش از سه هزار ناظر شورای نگهبان در استان خراسان جنوبی سازماندهی شدند که با توجه به اهمیت صیانت از رأی مردم در هر صندوق چهار ناظر حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام محمدی در خصوص انتخابات سال ۱۴۰۰ بیان کرد: سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور برگزار می‌شود که طبق قانون نظارت بر انتخابات شوراها برعهده مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان خواهد بود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان در خراسان جنوبی با تاکید بر اینمه شبکه نظارت برای انتخابات ریاست جمهوری آمادگی لازم را دارد، گفت: با وجود تلاش دشمنان در خارج و داخل کشور، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم مانند گذشته با حضور پرشور مردم ایران و استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب