کدخبر: ۱۹٦٤۱
۲٤ شهریور ۱٤۰۱ ساعت ۱۳:۰۸

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی در تامین سرویس دانش آموزان استثنایی

لزوم مشارکت دستگاه های اجرایی در تامین سرویس دانش آموزان استثنایی
سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز استثنایی در استان وجود دارد، گفت: امسال مصوب شده تا بخشی از هزینه سرویس های ایاب ذهاب را استان ها پرداخت کنند و بخشی هم توسط شهرداری ها در جهت حمایت از معلولان پرداخت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، سکینه طیبی امروز (24 شهریور) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: 151 نفر امسال سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان «بازمانده از تحصیل، روستا مرکزی و استثنایی» گفت: بخشی از بودجه سرویس ها را دولت پرداخت می کند و سال گذشته 76 میلیارد ریال در این جهت تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه یک هزار و 500 دانش آموز استثنایی در استان وجود دارد، افزود: امسال مصوب شده تا بخشی از هزینه سرویس های ایاب ذهاب این دانش‌آموزا را استان ها پرداخت کنند و بخشی هم توسط شهرداری ها در جهت حمایت از معلولان پرداخت شود.

طیبی در پایان بیان کرد: سال گذشته در این راستا آموزش و پررش استان خراسان جنوبی اعتباری بالغ بر بیش از ۲۹۱ میلیون تومان پرداخت کرده است.

گفتنی است، در این جلسه مصوب شد که شهرداری بیرجند یک دستگاه ون را تا اول آبان ماه، تعمیر و بعد در به منظور رفع بخشی از نیازهای دانش آموزان مدارس استثنایی، به ایاب و ذهاب دانش آموزان اختصاص دهد.

پایان خبر/

آخرین مطالب