کدخبر: ۱۹٦۳۸
۲٤ شهریور ۱٤۰۱ ساعت ۱٦:۰۱

عقب ماندگی خراسان جنوبی در جذب دانش ‌آموزان پناهنده

عقب ماندگی خراسان جنوبی در جذب دانش ‌آموزان پناهنده
رئیس اداره سواد آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی دانش ‌آموزان پناهندگان و مهاجرین افغانستانی باید تشکیل شود، گفت: خراسان جنوبی توانسته تنها ۵۰ درصد از این افراد را جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، مهدی احمدنژاد امروز (24 شهریور) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس سه اصل راهبردی، سوادآموزی را یک تکلیف می داند.

رئیس اداره سواد آموزی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در مکتب اسلام، قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) در خصوص بحث سوادآموزی تاکیدات بسیاری شده است و امام راحل در روزهای ابتدایی انقلاب بر تشکیل و پرداختن به بحث سوادآموزی جهت ماندگاری انقلاب اشاره کردند.

وی با بیان اینکه سوادآموزی یک تکلیف بین المللی و جهانی است، افزود: سازمان علمی و آموزشی یونسکو در قالب فعالیت های آموزشی به این موضوع به عنوان فرصت دوم پرداخته است.

احمدنژاد در خصوص باشگاه سوادیار گفت: نهضت سوادآموزی سال های متعدد تلاش فراوانی در این خصوص داشته است و امروز آمار سوادآموزی از 42 درصد قبل از انقلاب اسلامی در استان به 98 درصد رسیده است.

رئیس اداره سواد آموزی خراسان جنوبی ادامه داد: تشکیل باشگاه سوادیار با کمک مجمع خیرین سواد در دستور کار نهضت سوادآموزی قرار گرفته است تا خانواده ها و دانش آموزان نیازمند در این باشگاه مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی پناهندگان تشکیل شود، عنوان کرد: سوادآموزی و جمهوری اسلامی برای تربیت انسان های فرهیخته و معتمد توانسته بر اساس سند تحول اقدامات خوبی انجام دهد و خراسان جنوبی توانسته تنها ۵۰ درصد از دانش آموزان پناهنده را جذب کند و در این زمینه عقب هستیم.

احمدنژاد در پایان گفت:در سال جاری در استان خراسان جنوبی باید یکصد نفر در طرح کمیساری و ۱۲۰ نفر در طرح آموزش اتباع تحت پوشش قرار دهیم و در این زمینه با چالش هایی رو به رو هستیم و با تهیه بانک اطلاعات پناهندگان و مهاجرین می توانیم نسبت به ثبت نام اقدام کنیم.

پایان خبر/

آخرین مطالب