کدخبر: ۱۷۰۱٤
۰۹ شهریور ۱٤۰۱ ساعت ۱٤:۲۲

خراسان جنوبی با کمبود جدی فضاهای آموزشی مواجه است

خراسان جنوبی با کمبود جدی فضاهای آموزشی مواجه است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه فضای آموزشی به شدید در کمبود به سر می برد، گفت: باید یک نهضت یا تلنگر جدی در استان در این زمینه شکل گیرد؛ یکی از مناطق استان ۲۶۰ دانش آموز در یک مدرسه کاملا تخریبی در حال تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «سیدعلیرضا موسوی نژاد» امروز (9 شهریور) در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: موضوع تربیت در آموزش و پرورش یکی از موضوعات مهم و دغدغه مند در استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم یک مهر با نشاط داشته باشیم، گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی به مسائل مختلفی از جمله جبران کمبودهای آموزشگاه ها و زیباسازی فضاهای آنان و افتتاح مجازی مدارس در نیمه شهریورماه خواهیم پرداخت.

وی به مشکل نقل و انتقال فرهنگیان در استان اشاره کرد گفت: این موضوع چالش های مربوط به خود را دارد که باید مدیریت شود تا شاهد تراکم و یا کمبود نیرو در مناطق مختلف نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: از برنامه های فرهنگی و تربیتی بدون هیچ اغماضی حمایت می شود و طرح یاوران ولایت، بیانیه تحول آموزش و پرورش از جمله این طرح ها به منظور محقق شدن فرامین مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش است.

وی درخصوص نوشت افزارهای ایرانی گفت: در کنار حمایت از برگزاری نمایشگاه نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی در استان اقدام به ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت استفاده از نوشت افزارهای خارجی در مدارس کردیم.

موسوی نژاد به بحث عدالت آموزشی و مسیر تربیتی اشاره کرد و افزود: این موضوع به جد در مدارس استان به ویژه مناطق محروم در حال پیگیری است و بحث لباس فرم دانش آموزان در جهت حذف فاصله تبلیغاتی در استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در خصوص بحث پرورشی گفت: بحث اقامه نماز، نواختن زنگ ایثار، بحث مسابقات قرآن و عترت و نهج البلاغه و طرح اخلاق در مذهب در مدارس در طول سال تحصیلی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه فضای آموزشی به شدت خراسان جنوبی در کمبود به سر می برد، ادامه داد: باید یک نهضت یا تلنگر جدی در استان در این زمینه شکل گیرد و در یکی از مناطق استان 260 دانش آموز در یک مدرسه کاملا تخریبی در حال تحصیل هستند.

موسوی نژاد تاکید کرد: درخواست داریم تا دستگاه های متولی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و با احداث مسکن های جدید در مرکز بیرجند با مشکلات بسیاری رو به رو خواهیم شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب