کدخبر: ۱۵٤۵
۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰

روند افزایشی تشکیل پرونده‌های نزاع در خراسان جنوبی

روند افزایشی تشکیل پرونده‌های نزاع در خراسان جنوبی
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۷ پرونده در حوزه معاينات بالينی به اداره كل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ارجاع شد، گفت: متاسفانه تشکیل پرونده‌های نزاع و درگیری در پزشکی قانونی استان روند افزایشی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «مصطفی جعفرزاده» صبح امروز (۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در سه حوزه معاینات بالینی، سالن تشریح و کمیسیون های تخصصی فعالیت می کند، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۰۷ مورد پرونده معاینه بالینی در استان تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷.۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در معاینات بالینی مصدومان ناشی از تصادفات در صدر آمار قرار دارند، گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۲۶ مورد مصدوم حوادث ترافیکی در پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

وی از افزایش ۸.۶ درصدی مصدومین حوادث ترافیکی نسبت به سال ۹۷ خبر داد و افزود: متوفیان ناشی از تصادف در سال گذشته ۲۷۸ مورد بوده که ۱۳ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

افزایش پرونده های نزاع پزشکی قانونی

جعفرزاده با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۲۴ پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به نزاع بوده است، ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است که زنگ خطری محسوب می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ ماهه سال جاری ۷۲۱ مورد معاینه بالینی مربوط به نزاع انجام شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۹ درصد رشد دارد.

وی با اشاره به اینکه طی مدت یاد شده ۵۹۸ جسد معاینه و منجر به صدور گواهی فوت و جواز دفن شده است، گفت: تمام مرگ های غیر طبیعی، مشکوک و خشن باید برای معاینه، صدور گواهی فوت و جواز دفن به پزشکی قانونی ارجاع داده شود.

کمبود پزشک در مراکز پزشکی قانونی خراسان جنوبی

جعفرزاده با بیان اینکه سال گذشته یک پزشک تمام وقت در پزشکی قانونی شهرستان فردوس مستقر شد و عملیات اجرایی احداث ساختمان این مرکز نیز به زودی آغاز خواهد شد، افزود: اما متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و حذف امریه ها دوباره مرکز پزشکی قانونی فردوس با مشکل مواجه شد و امریه این پزشک لغو شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی تاکید کرد: پزشکی قانون سربیشه نیز سال گذشته راه اندازی شده و پزشک سه روز در هفته به این شهرستان اعزام می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان زیرکوه نیز با کمبود پزشک و فضای اداری مواجه هستیم، ادامه داد: کمیسیون های پزشکی نیز که از اسفندماه ۹۸ تا اردیبهشت ماه امسال به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد اما اکنون در حال برگزاری است.

پایان خبر/

آخرین مطالب