کدخبر: ۱۵۳۹
۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۱۵

آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی

آزادی ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی
مدیرکل زندان‌های خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان های استان خراسان جنوبی آزاد شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «علی هاشمی» پیش از ظهرامروز (۱ تیر)  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسالت اصلی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی اجرای حکم حبس است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اولین اولویت در اداره کل زندان ها کاهش هدفمند جمعیت زندانیان است، گفت: توسعه و بهسازی فضای زندان ها، ارتقاء بهره وری، توسعه ارتباطات ایجاد زندان های هوشمند، ارتقای امنیت پایدار در زندان ها، ارتقای سلامت زندانیان، ارتقای توانمندی و مهارت فردی و اجتماعی، اصلاح الگوی مصرف و سامان دهی بازداشتگاه های امنیتی و انتظامی از جمله اهداف اصلی سازمان زندان ها است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۲ درصد زندانیان خراسان‌ جنوبی مرد و هشت درصد آنان زن هستند، افزود: ۶۲ درصد زندانیان استان سن ۱۸ تا ۳۹ سال دارند و ۸۵ درصد زندانیان محکوم و ۱۵ درصد متهم هستند.

جرایم ۷۵ درصد زندانیان خراسان جنوبی مواد مخدر است

هاشمی با بیان اینکه ۷۵ درصد زندانیان استان دارای جرایم مواد مخدر هستند، ادامه داد: دومین جرم در زندان های استان با ۱۳ درصد مربوط به سرقت است و سال گذشته ۶ هزار و ۱۶۱ نفر وارد زندان های استان شدند که متاسفانه جرم ۱۶ درصد آنان مربوط به سرقت بوده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال یک هزار و ۳۰۱ نفر وارد زندان های استان شدند، بیان کرد: سال گذشته ۵۰۹ نفر از زندانیان محکوم خراسان جنوبی آزاد شدند.

به گفته وی از اسفند ۹۸ با اجرای بخشنامه مرخصی و شیوع بیماری کرونا ۲ هزار و ۲۹۰زندانی استان به مرخصی اعزام شدند.

هاشمی با بیان اینکه ۳۳ درصد زندانیان استان غیربومی هستند، اظهار کرد: تا زمانی که زندانیان غیربومی حکم نگیرند قادر به انتقال آنها به استان خودشان نیستیم اما تلاش می شود شرایط انتقال آنها را فراهم کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی گفت: از نظر فضای فیزیکی زندان ها جزو استان‌های اول کشور هستیم و به ازای هر زندانی حدود ۱۷ مترمربع فضا داریم که با افتتاح پروژه های امسال سه هزار و ۸۰۰ متر مربع به فضای زندان های استان توسعه و ۲ هزار و ۲۵۰ متر مربع نیز بهسازی می شود.

برگزاری ۱۳۰ دوره حرفه‌آموزی برای زندانیان خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه ۱۳۰ دوره فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی برای زندانیان برگزار شده است، بیان کرد: ۲ هزار و ۶۷۶ نفر واجد شرایط در این دوره ها ثبت نام کردند و یک هزار و ۹۶۹ نفر قبول و گواهی فنی و حرفه ای برای آنان صادر شد.

هاشمی با بیان اینکه ۳۰ هزار زندانی در سال گذشته تحت ویزیت پزشک عمومی قرار گرفته اند، عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۷۰۰ زندانی ویزیت دندانپزشکی شده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۲ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی ۱۲.۵ میلیارد تومان آزاد شدند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد خراسان‌ جنوبی با بدهی سه میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند که از این میزان بدهی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون توسط شاکیان بخشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه های زندان های خراسان جنوبی وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون ۴۶۲ خانواده زندانی و یک هزار نفر از زندانیان حافظ نیم جزء تا کل قرآن مجید شده‌اند.

پایان خبر/

آخرین مطالب