کدخبر: ۱۵۳٦
۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۰٤

وصول ۶۶۶ میلیارد ریال مطالبات بانکی توسط ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی

وصول ۶۶۶ میلیارد ریال مطالبات بانکی توسط ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی
مديركل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۶۶۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال از مطالبات بانک‌ها در استان از طریق اجرای ثبت ادارات ثبت‌ اسناد و املاک وصول شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «غلامرضا شهریاری» پیش از ظهرامروز (۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به اجرای طرح کاداستر در استان اشاره و اظهار کرد: این طرح از سال ۹۳ مصوب شده و به کلیه دستگاه‌های اجرایی تکلیف کرده است که در اجرای آن همکاری داشته باشند.

مديركل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با انتقاد از تکمیل نشدن طرح کاداستر در کشور پس از گذشت ۶ سال از تصویب این قانون گفت: از ۱۵ میلیون هکتار اراضی دولتی در خراسان جنوبی متأسفانه حدود هفت میلیون هکتار در سامانه کاداستر تثبیت شده است.

شهریاری ادامه داد: یکی از مزایای اجرای طرح حدنگار تثبیت مالکیت و جلوگیری از اختلافات ملکی است که این قانون به کلیه دستگاه‌ها تکلیف کرده املاک در اختیار و مدیریت خود را باید نقشه‌برداری کاداستر انجام و به ادارات ثبت تحویل دهند تا سند کاداستری برای این املاک تهیه شود.

وی با اشاره به پاسخگویی ۱۸ هزار و ۵۸۱ به استعلام الکترونیکی دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۸، عنوان کرد: پاسخگویی به ۹ هزار و ۱۹۸ مورد استعلام قضایی، ۱۸ هزار و ۴۱۰ فقره خلاصه معامله الکترونیکی با رشد ۹۸.۱۰ درصد نیز انجام شده است.

مديركل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی  ادامه داد: طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۹۶ برگ سند مالکیت در استان صادر شده است.

شهریاری با بیان اینکه در مدت یاد شده تعداد یک هزار ۸۹۸  برگه سند برای اراضی دولتی، ۷۱۴ برگه سند موقوفه، هزار و ۴۳۳ برگ سند کشاورزی  صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار و ۶۶۶ سند مالکیت روستایی صادر شده است، ادامه داد: در بخش اجرای مفاد اسناد رسمی خراسان‌ جنوبی در سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۹ فقره پرونده تشکیل شده که ۲ هزار و ۱۲۷ پرونده مختومه شده است.

مدیرکل اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی تاکید کرد:  بیش از ۶۶۶ میلیارد و ۹۹۴ میلیون و ۶۷۵ هزار ریال از معوقات بانک ها توسط ثبت اسناد و املاک استان در سال ۹۸ وصول شده است.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک در چهار بخش اسناد، املاک، ثبت شرکت ها و موسسات و اجرای مفاد اسناد رسمی فعالیت می کند، افزود:  در استان خراسان جنوبی ۱۰ واحد ثبتی، ۴۴ دفتر اسناد رسمی،  ۳۵ دفتر ثبت ازدواج و ۱۵ دفتر ثبت طلاق در سطح استان وجود دارد.

پایان خبر/

آخرین مطالب