کدخبر: ۱۵۳۳
۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۵٦

فرار از خدمت سربازی بیشترین جرم میان نیروهای مسلح خراسان جنوبی است

فرار از خدمت سربازی بیشترین جرم میان نیروهای مسلح خراسان جنوبی است
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی گفت: فرار سربازان از خدمت و نزاع بیشترین جرم صورت گرفته در میان نیروهای مسلح خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمد حسین محمدپور» صبح امروز (۱ تیر) در نشست خبری اعضای شورای قضائی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان قضايی نيروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی برای رسيدگی به جرايم نظامی و انتظامی اعضای نيروهای مسلح در قانون اساسی پيش‌بينی شده است و تنها مرجع اختصاصی در قانون اساسی در اين زمينه فقط سازمان قضايی نيروهای مسلح است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی گفت: در سال ۹۸ نرخ رسیدگی به پرونده‌های مختومه در دادسرای سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی ۹۴.۹ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ رسیدگی به پرونده‌های مختومه در دادگاه‌های نیروهای مسلح استان ۹۹ درصد بوده است، افزود: در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ در محاکم قضائی نیروهای مسلح استان صدور حکم مجازات‌های جایگزین حبس حدود ۳۵ درصد  افزایش داشته‌ است.

محمدپور  ادامه داد: سال گذشته فرار سربازان از خدمت و نزاع بیشترین جرم صورت گرفته در میان نیروهای مسلح این استان بوده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی تاکید کرد: پیشگیری از جرایم یکی از مهم‌ترین موضوعات این سازمان است و برگزاری دوره‌های آگاه‌سازی اقدامی مناسب و تأثیرگذار در راستای پیشگیری از وقوع جرم محسوب می‌شود که در این راستا، دوره‌هایی برای کادر و سربازان وظیفه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان قضائی نیروهای مسلح استان به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم شناخته شده است، افزود: سال گذشته ۱۵۶ دوره آموزشی معادل ۴۰ هزار و ۳۲۶ نفر ساعت در یگان‌های مختلف برگزار شده که نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

محمدپور بیان کرد: حدود ۸۰ درصد جرایم در نیروهای مسلح را فرماندهان به سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اعلام می‌کنند که نشان دهنده دقت در پیگیری تخلفات است.

پایان خبر/

آخرین مطالب