کدخبر: ۱۵۲۰
۰۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲

محکومیت ۴۹۵ میلیارد ریالی برای متخلفان تعزیراتی در خراسان جنوبی

محکومیت ۴۹۵ میلیارد ریالی برای متخلفان تعزیراتی در خراسان جنوبی
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی از محکومیت ۴۹۵ میلیارد ریالی برای متخلفان تعزیراتی در خراسان جنوبی طی سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۲۴۲ میلیارد ریال از جرائم تعزیراتی وصول شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمد حسین اشرفی» صبح امروز (۱ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با ۹ شعبه بدوی و ۳ شعبه تجدیدنظر در سه بخش رسیدگی به بخش قاچاق کالا و ارز، امور بهداشتی، درمانی و دارویی و کالا و خدمات فعالیت می کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۲۳۵ پرونده در بخش کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شده که به همه آن ها نیز رسیدگی شده است، گفت: متخلفان در این بخش به پرداخت ۱۷ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اشرفی تصریح کرد: بیشترین فراوانی تخلفات در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت، گران فروشی، عدم ارائه فاکتور خرید و تقلب بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین در این مدت ۵۲۲ پرونده در بخش بهداشت در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل و ۵۱۸ پرونده مختومه اعلام شده است، افزود: محکومیت جزای نقدی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای متخلفان صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: همچنین عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم رعایت مقررات بهداشت محیط و عرضه و تحویل کالای غیربهداشتی بیشترین تخلفات بخش بهداشت را به خود اختصاص داده است.

اشرفی گفت: در سال گذشته سه هزار و ۴۶۰ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که با احتساب پرونده‌های معوقه از سال قبل از آن سه هزار و ۵۸۶ پرونده مختومه شد و متخلفان حوزه قاچاق کالا و ارز به ۴۷۶ میلیارد ریال محکوم شدند.

به گفته وی در بخش قاچاق کالا و ارز نیز مشارکت در قاچاق و خرید، فروش و حمل و نگهداری کالا قاچاق از جمله بیشترین تخلفات بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته ۶ هزار و ۲۱۷ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد شده است، افزود: با احتساب پرونده‌های معوق از سال قبل ۶ هزار و ۳۳۸ پرونده مختومه شده است.

اشرفی با اشاره به اینکه در این سه بخش متخلفان به ۴۹۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند، ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۲۴۲ میلیارد ریال از جرائم تعزیراتی وصول و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح عرضه ملزومات بهداشتی، گفت: در این طرح ۸۱۵ بازرسی مشترک توسط اکیپ های گشتی انجام و تعداد ۲۳ فقره پرونده رسیدگی و برای ۶ پرونده حکم برائت صادر و متخلفان مابقی پرونده ها به پرداخت ۱۵۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌جنوبی به رسیدگی ۲ پرونده مهم در تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و گفت: یکی از این پرونده‌های قاچاق ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل یارانه‌ای توسط مدیر عامل یکی از شرکت‌ها بود که بعد از طی مراحل قانونی به هشت میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

اشرفی در پایان افزود: در یک پرونده تخلف دیگر نیز شرکتی اقدام به قاچاق ۱۲۶هزار لیتر گازوئیل کرده بود که متخلفین به پرداخت پنج میلیارد و ۱۸۲ میلیون ریال محکوم شدند.

پایان خبر/

آخرین مطالب