کدخبر: ۱٤۲۳
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۲۹

فعالیت ۴۰۰ خادمیار رضوی در ضدعفونی اماکن عمومی خراسان جنوبی

فعالیت ۴۰۰ خادمیار رضوی در ضدعفونی اماکن عمومی خراسان جنوبی
مسئول کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ نفر از خادمیاران جهادی در سطح خراسان جنوبی در قالب ۱۷ گروه جهادی در عرصه ضدعفونی کردن اماکن عمومی و مساجد فعالیت داشته اند.

پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران؛ کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با استفاده از توان خادمیاران رضوی توانسته است در عرصه جهادی گام های موثری برای خدمت به محرومان بردارد.

مهمترین تاکید ائمه اطهار علیهم السلام و ویژگی بارز زندگی این معصومین، سفارش به کمک به اقشار مختلف جامعه به خصوص محرومان و مستضعفان است که این موضوع ریشه در قرآن کریم دارد.

کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی مدتی است با فعالیت در این عرصه گام های موثری برای خدمت به محرومان برداشته است.

«یاسر دانایی فر» مسئول کانون اردوهای جهادی نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی امروز (۳۱ خرداد) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه به خصوص محرومان در سیره عملی امام رضا(ع) موج می زند، اظهارداشت: همه ما باید در امر خدمت رسانی به محرومان در سراسر نقاط کشور پیش قدم باشیم.

وی با اشاره به فعالیت خادمیاران استان در اردوهای جهادی عنوان کرد: در حادثه سیل غرب کشور در سال گذشته تعداد 364 نفر از خادمیاران افتخاری خراسان جنوبی به لرستان اعزام شدند و خدمات جهادی به مردم آن استان انجام ارائه کردند.

دانایی فر ادامه داد: طبخ غذای گرم، کمک به تخلیه گل و لای را از خدمات جهادگران در اردوهای جهادی به مناطق لرستان ذکر کرد.

مسئول کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در خراسان جنوبی با اشاره به سیل ابتدای سال جاری در استان هم گفت: تعداد 50 نفر نیز در ابتدای سال به مناطق سیل زده شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و دیهوک طبس اعزام شده و 200 بسته غذایی بین محرومان سیل زده توزیع شده است.

وی احداث سرویس های بهداشتی و بهسازی خانه های محرومان را از جمله فعالیت های عام المنفعه آستان قدس رضوی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه خادمیاران ظرفیت بسیار بزرگی برای خدمت به اقشار مختلف مردم به خصوص محرومان دارند، در همین راستا اقدامات موثری برای محرومیت زدایی در استان با استفاده از ظرفیت خادمیاران انجام شده است.

دانایی فر با اشاره به احداث 22 چشمه سرویس بهداشتی در روستای چاه زرد شهرستان زیرکوه توسط خادمیاران استان بیان کرد: تمامی هزینه ساخت این سرویس ها به همت آستان قدس رضوی در استان و خیرین تامین شده است.

وی هزینه ساخت این سرویس ها را 2 میلیارد و 274 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: از این مبلغ یک میلیارد و 74 میلیون ریال توسط آستان قدس تامین و مابقی توسط خیرین تامین شده است.

مسئول کانون اردوهای جهادی دفتر آستان قدس رضوی در استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا 400 نفر از خادمیاران جهادی در سطح استان در قالب 17 گروه جهادی در عرصه ضد عفونی کردن اماکن عمومی و مساجد فعالیت داشته اند.

وی دوخت ماسک را از دیگر فعالیت های جهادی خادمیاران سراسر استان دانست و بیان داشت: توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در حاشیه شهرها، شناسایی خانواده های کم بضاعت و محروم ا از دیگر اقدامات گروه های جهادی خادمیار از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

دانایی فر مرمت و نوسازی ۲ باب منزل مسکونی محرومان بیرجند را از دیگر اقدامات گروه های جهادی دانست و ادامه داد: هم اکنون خادمیاران جهادی در حال خدمت رسانی به این خانواده های محروم هستند.

پایان خبر/

آخرین مطالب