کدخبر: ۱٤۱۱
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵٦

امکان پیوند عضو به زودی در خراسان جنوبی فراهم می شود

امکان پیوند عضو به زودی در خراسان جنوبی فراهم می شود
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: به زودی امکان پیوند عضو در خراسان جنوبی فراهم می شود و برای این امر تمام زیرساخت ها و امکانات آماده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «مهدی شادنوش» پیش ازظهر امروز (۳۱خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در برخی از بیمارهای چاره‌ای جز پیوند عضو برای بیمار نداریم و به عنوان مثال برای کسی که کارایی قلب او خیلی پایین آمده و درد زیادی را متحمل می شود یا باید اهدای عضو انجام شود و یا اینکه متاسفانه فوت می کند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ایران در دنیا برای پیوند اعضا صاحب نام است، گفت: اما اطلاع رسانی برای پیوند اعضا در کشور کمتر اتفاق افتاده و مردم در جریان نیستند که اگر بیماری دچار مرگ مغزی شد، می‌تواند هشت نفر دیگر را از درد و مرگ نجات دهد که این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی بیان کرد: اگرچه در سال‌های اخیر علما، چهره‌های برجسته و مطرح کشوری و بازیگران مشارکت خوبی در زمینه فرهنگ سازی پیوند اعضا داشته اند اما هنوز راه نرفته زیادی وجود دارد.

شادنوش با اشاره به اینکه هم اکنون خانواده‌های دو سوم افرادی که دچار مرگ مغزی می‌شوند، به اهدای اعضای بیمار رضایت نمی‌دهد چون اطلاعات کافی ندارند، افزود: باید از سوی ائمه جمعه و جماعت و رسانه‌ها در زمینه پیوند اعضا  فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام شود.

وی مشارکت مردم شهرستان بیرجند در اهدای عضو را پایین دانست و گفت: به زودی امکان پیوند عضو در خراسان جنوبی فراهم می شود و برای این امر تمام زیرساخت ها و امکانات آماده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تاکید کرد: استانداری، شورای شهر و حوزوی‌ها باید در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی پیوند اعضا وارد میدان شوند.

پایان خبر/

آخرین مطالب