کدخبر: ۱٤۰۹
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٦:۰۰

احتمال تشخیص اشتباه مرگ مغزی در حوزه پزشکی به صفر برسد

احتمال تشخیص اشتباه مرگ مغزی در حوزه پزشکی به صفر برسد
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در جهت گسترش فرهنگ پیوند عضو هیچگونه تردیدی در جهت همکاری وجود ندارد، گفت: اما باید دغدغه مردم در خصوص احتمال تشخیص اشتباه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی را به صفر برسانید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، آیت الله «سید علیرضا عبادی» پیش ازظهر امروز (۳۱خرداد) در دیدار با رئیس و اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اظهار کرد: کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران در بحث مقابله با ویروس کرونا در سطح جهان درخشیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نجات انسان ها با پیوند اعضا، گفت: هر بخش مسئله پیوند اعضا به یک نهاد خاص تجزیه می شود، یک بخش آن به اصل تجویز فتوا و آنچه مربوط به مراجع تقلید می شود، برمی گردد، بخش دیگر آن مربوط به حقوق شخصی است که فرد وصیت می کند اگر دچار مرگ مغزی شد، اعضای بدنش را اهدا کنند، بخش سوم به خانواده فرد بر می گردد که رضایت دهند تا برای نجات افرادی دیگر اعضای بدن فرد بیمار را اهدا کنند و همچنین باقی اموری که جنبه قانونی دارد.

وی تاکید کرد: در جهت گسترش فرهنگ پیوند اعضا هیچگونه تردیدی در جهت همکاری وجود ندارد اما تأکید بیشتر بر روی مسئله ای است که به آن اشتباه پزشکی می گوییم.

آیت الله عبادی تصریح کرد: باید از نظر علمی با مردم صحبت کنید تا احتمال اشتباه پزشکی به صفر برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به رئیس و اعضای مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، ادامه داد: میزان اعتماد مردم، مبلغان، ائمه جمعه و جماعات در ارتباط با فرهنگ سازی مسئله پیوند عضو حل شده است اما در مورد مسائل اشتباهات پزشکی دغدغه ای وجود دارد که طبعا باید به وسیله شما و از طریق رسانه ملی برای مردم به گونه ای تبیین شود که آنچه صورت می گیرد در آن اشتباهات پزشکی راه ندارد.

وی بیان کرد: آنچه از دستان ما برای کمک به فرهنگ سازی پیوند اعضا برآید، انجام می دهیم اما با حفظ اینکه شما در رسانه ها به وسیله متخصصین خود احتمال تشخیص اشتباه پزشکی مبنی بر مرگ مغزی را به صفر برسانید.

آیت الله عبادی در پایان خاطر نشان کرد: مردم خراسان جنوبی بر اساس اینکه از نظر فرهنگی و ایثار بسیار از خود گذشته و در حال خدمت هستند، اگر دغدغه اشتباهات پزشکی آنها حل شود نسبت به باقی استان‌ها جلوترند، لذا باید ابتدا تردید آنها را در زمینه اشتباهات پزشکی رفع کنید.

پایان خبر/

آخرین مطالب