کدخبر: ۱۳٤۳
۲٦ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱٤

ثبت نام ۱۲۰۶ نفر در مسابقات قرآن کریم خراسان جنوبی

ثبت نام ۱۲۰۶ نفر در مسابقات قرآن کریم خراسان جنوبی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به ثبت نام یک هزار و ۲۰۶ نفر در مسابقات قرآن کریم خراسان جنوبی، از کسب رتبه چهارم استان از نظر ثبت‌نام متسابقین بعد از استان‌های مازندران، خراسان رضوی و اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاروان، حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» پیش از ظهر امروز (26 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در سال جاری، اظهار کرد: در این دوره ثبت نام متسابقین به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شد که 942 نفر شامل 396 برادر و 546 خواهر در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌ها به نفر رشته یک هزار و ۲۰۶ نفر است، افزود: با ثبت‌نام افراد از 12 شهرستان استان، خراسان جنوبی در رتبه چهارم کشور از نظر میزان ثبت‌نام قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسابقات در سال 99 به صورت منطقه‌ای و در پنج منطقه استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسابقات 5 تیرماه در منطقه یک، شامل؛ طبس و بشرویه به میزبانی طبس، 12 تیرماه در منطقه دو شامل؛  فردوس به میزبانی سرایان، 14 تیرماه در منطقه سه شامل؛ قاین و خضری و زیرکوه به میزبانی قاین، 19 تیرماه در منطقه چهار شامل؛ نهبندان، سربیشه و درمیان به میزبانی سربیشه برگزار می‌شود.

بخشی‌پور ادامه داد: این مسابقات در منطقه پنج در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، 26 تیرماه به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های آوایی شامل؛ رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت و ترتیل و دعاخوانی ویژه خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های کتبی شامل؛ تفسیر عمومی قرآن کریم ویژه خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور با بیان اینکه مرحله استانی در بازه زمانی 11 لغایت 17 مردادماه در بیرجند برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، از مرحله شهرستانی و استانی تا ملی و بین‌المللی، یکی از راه‌های ایجاد انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵ نفر در مسابقات مرحله استانی حائز رتبه برتر و 13 نفر در بخش آوایی و 6 نفر در بخش کتبی به مسابقات کشوری راه پیدا کردند، خاطرنشان کرد: از خراسان جنوبی استاد مصطفی فریدونی از شهرستان بیرجند حائز رتبه دوم کشوری در رشته حفظ موضوعی شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب