کدخبر: ۱۳۲۰۲
۱۸ مرداد ۱٤۰۱ ساعت ۱۷:۱۳

کمبود معلم در خراسان جنوبی نداریم!/ ثبت نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی

کمبود معلم در خراسان جنوبی نداریم!/ ثبت نام ۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود معلم معناداری در استان مشاهده نمی‌شود، گفت: میزان خروجی و ورودی نیروها از استان منهای ۷۰ است که این رقم تا ابتدای مهرماه رقم بزرگی نیست و جبران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «سید علیرضا موسوی‌انژاد» ظهر امروز (۱۸ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به فعالیت ۱۷ پایگاه ثابت و سیار برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان، اظهار کرد: تاکنون ثبت نام برای ۱۵هزار و  ۲۶ نوآموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش انجام شده و ۱۲ هزار و ۱۰۰ نوآموز تا امروز در پایگاه‌های سنجش استان مورد بررسی و سنجش قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از ۱۵ شهریور ماه آغاز خواهد شد، افزود:  ثبت نام از دانش آموزان متوسطه اول از ششم تیرماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

۹۰ درصد دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در خراسان جنوبی ثبت نام کردند

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان از ۱۰ مرداد ماه و پیش ثبت نام مدارس شاهد نیز آغاز شده است، افزود: در بحث پایه اول ابتدایی نیز از ۱۸ هزار دانش‌آموز سطح استان بیش از ۹۰ درصد ثبت نام شدند و مابقی برابر نیاز مدارس ثبت نام خواهند شد.

موسوی‌نژاد متذکر شد: ثبت نام در دوره دوم مدارس متوسطه برابر فرم هدایت تحصیلی و علاقه دانش آموزان انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به انجام بیش از ۹۷۰ بازدید از مدارس استان در بحث ثبت نام اشاره کرد و گفت: شماره تماس ۳۲۴۲۴۷۳۴ اداره کل بازرسی آموزش و پرورش نیز پاسخگوی سوالات هم استانی‌ها در این زمینه است.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: امیدواریم ۱۵شهریورماه آغاز پروژه مهر(بازگشایی مدارس) مجازی را داشته باشیم تا چالش‌ها آن را بررسی و برطرف کنیم.

موسوی‌نژاد در ادامه مطرح کرد: دستورالعمل تعیین شهریه مدارس از وزارت آمزوش و پرورش ابلاغ می‌شود و مدارس دولتی به جز مبلغ کتاب و بیمه حق دریافت مبلغ اجباری از والدین ندارند.

کمبود معلم معناداری در استان مشاهده نمی‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش خرید خدمات نیرو را آخرین راهکار تامین نیروی انسانی برای آموزش و پرورش استان دانست و تصریح کرد: تاکنون بخش نامه ای مبنی بر استفاده از نیرو خدمات به دست ما نرسیده اما به احتمال زیاد در ابتدای مهر ناچار از استفاده از آنها باشیم.

به گفته وی در گزارش نقل و انتقالات کمبود معناداری در بحث معلم های استان خراسان جنوبی مشاهده نمی‌شود و میزان خروجی و ورودی نیروها از استان منهای ۷۰ است که این رقم تا ابتدای مهرماه رقم بزرگی نیست و جبران خواهد شد.

موسوی‌نژاد افزود: در حال حاضر ۸۰۰ نفر از فرهنگیان استان در شرایط بازنشستگی قرار می گیرند که براساس قانون برای تداوم همکاری با این افراد در حوزه آموزشی مشکلی وجود ندارد.

وی به ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان، گفت: امسال کتب درسی همه مقاطع تحصیلی دانش آموزان چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی رایگان است.

جلوگیری از ورود نوشت افزارهای غیراسلامی- ایرانی به مدارس

وی متذکر شد: برای آغاز سال تحصیلی سال جاری اجازه ورود هیچ گونه نوشت افزاری با نمادهای غیر ایرانی و اسلامی به مدارس داده نخواهد شد و اولیای دانش آموزان باید در خرید ملزومات دانش آموزان به این مهم توجه لازم داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: اصناف استان نیز حق فروش لوازم التحریر با نمادهای غربی و غیر اسلامی را ندارند و در تمام مدارس استان به بحث استفاده از نوشت افزارهای ایرانی و اسلامی نظارت خواهد شد.

وی با اشاره به طرح جبران و تثبیت یادگیری دانش آموزان ابتدایی استان گفت: این طرح از ۱۲ تیر آغاز شده و تا ۱۲ شهریور ماه سال جاری ادامه دارد که در مقطع متوسطه اول و دوم در مجموع هشت هزار دانش آموز در ۱۰۵ پایگاه و در مقطع ابتدایی ۱۵ هزار و ۸۳۰ نفر در ۴۰۵ پایگاه در این طرح شرکت کردند.

موسوی‌نژاد در پایان به مشکل نرخ باروری برای استخدام نیروی انسانی آموزش و پرورش در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: برای رفع این مشکل، مستندات مربوط به نرخ درست باروری توسط استانداری به تهران ارسال شده است اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

پایان خبر/

آخرین مطالب