کدخبر: ۱۳۱۸۲
۱۸ مرداد ۱٤۰۱ ساعت ۱۲:۲۵

مدارس خیر‌ساز خراسان جنوبی از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات معاف هستند

مدارس خیر‌ساز خراسان جنوبی از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات معاف هستند
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر اساس قانون، مدارس و مراکز آموزشی که توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات آن معاف هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، « سید علیرضا موسوی نژاد» امروز (۱۸ مرداد) در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به پروژه مهر ۱۴۰۱ اظهار کرد: زنگ بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه امسال در یکی از مدارس منتخب در شهرستان نهبندان نواخته خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه براساس قانون مدارس خیرساز (حداقل ۵۰ درصد ساخت توسط خیران تأمین شده باشد) از پرداخت هزینه انشعابات آب، برق و گاز و فاضلاب معافند، ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه معافیت خیرین مدرسه‌ساز از هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در حال احداث است، افزود: از این تعداد ۱۲ پروژه چمن مصنوعی، ۶ سالن ورزشی و ۱۲ پروژه زمین فوتبال ساحلی است که مقرر شد از محل متمم سفر رئیس جمهور و اعتبار مربوط به محرومیت زدایی تکمیل شوند.

موسوی نژاد به تاییدیه استحکام بنای مدارس غیر دولتی اشاره کرد و از موسسین مدارس غیرانتفاعی درخواست کرد جهت نواقص اقدام کنند تا بتوانیم حداکثر دو هفته قبل از شروع سال تحصیلی مجوز لازم استحکام بنا را برای آنان صادر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در جهت تکریم خیران مدرسه ساز مقرر شد المانی در میدان ورودی مهرشهر ساخته شود و استاندار نیز قول مساعد اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه را دادند.

پایان خبر/

آخرین مطالب