کدخبر: ۱۲۷۸
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲٤

توقف اعلام آمار موارد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

توقف اعلام آمار موارد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی
ارائه آمار تفکیک شده استانی مبتلا به کرونا متوقف شده است و تنها از طریق سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه اعلام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، در حالی که تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به استناد آمارهای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روندی رو به افزایش را نشان می‌داد، از امروز (۲۳ خرداد) بر اساس مصوبه وزارت بهداشت دیگر  آمار کرونا به تفکیک استانی اعلام نخواهد شد.

آمار روزانه موارد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و سایر استان ها از این پس از طریق سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

«کامبیز مهدی‌زاده» شامگاه پنجشنبه (۲۲ خرداد) درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به روند مبتلایان به ویروس کرونا طی ۱۰ روز گذشته متاسفانه به نظر می‌رسد که وارد مرحله چهارم یا پیک چهارم اپیدمی در استان شدیم و می‌طلبد همه هم‌استانی‌ها پروتکل‌ها و ضوابط را هم در محل کار، هم محل زندگی و هرجا که حضور دارند، رعایت کنند.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد براساس بررسی‌هایی که اخیرا انجام شده بیش از ۶۰ درصد موارد ابتلا و انتقال کرونا در منزل صورت می‌گیرد.

براساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته شمار مبتلایان به این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۵۳ نفر رسید که تاکنون ۷۸۲ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.  همچنین آمار جانباختگان این بیماری نیز  به ۴۷ نفر رسیده است.

از ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا شاهد سه پیک بیماری در خراسان جنوبی بودیم که پیک نخست همزمان با کل کشور در پایان اسفند ۹۸ و اوایل فروردین ۹۹ اتفاق افتاد و ناشی از همه‌گیری عمومی در کشور بود. پیک دوم در پایان دهه دوم فروردین با شیوع فعالیت اداری و بیرون آمدن مردم از منازل و کمتر شدن توصیه‌های در خانه ماندن، رخ داد و زمان پیک سوم نیز اواسط اردیبهشت امسال بود که با شروع کار کسبه و بیشتر شدن تماس مردم با یکدیگر اتفاق افتاد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۸۶۵۹ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تا کنون ۱۴۴ هزار و ۶۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان و خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند. در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان هیچ فوتی به علت ابتلا به ویروس کرونا نداشته و هفت استان نیز فقط یک فوتی داشتند.

پایان خبر/

آخرین مطالب