کدخبر: ۱۲۷۳
۲٤ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۱۵

۵۷ روستای شهرستان خوسف با تانکر آبرسانی می شود

۵۷ روستای شهرستان خوسف با تانکر آبرسانی می شود
مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف گفت: هم اکنون ۵۷ روستای شهرستان خوسف فاقد شبکه آبرسانی هستند و از طریق ناوگان آبرسانی سیار، تامین آب می شوند.

«علیرضا شاهی گیو»، در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، اظهار کرد: با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در شهرستان خوسف، از ابتدای سال جاری خدمات رسانی در قالب امور آب و فاضلاب شهرستان انجام می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف افزود: در حال حاضر امور آب و فاضلاب 670 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در سطح شهرستان دارد که حدود 70 کیلومتر آن فرسوده است و به دلیل هدر رفت بالای آب باید تعویض شود.

نیاز ۶۰ میلیون تومانی برای آبرسانی به ۹ رستای بالای ۲۰ خانوار

شاهی گیو گفت: 9 روستای بالای 20 خانوار به دلیل پراکندگی و یا نبود منابع تامین آب قابل شرب و یا قابل استفاده نیاز به اجرای خط انتقال و تاسیسات آبرسانی دارند که برای اجرای این خط انتقال نیاز به 60 میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: در سال 98، با اجرای طرح مسکن محرومان، امور آب و فاضلاب موفق شد با دیون و به صورت مشارکتی حدود 50 درصد این مشترکین جدید را تحت پوشش قرار دهد، در این خصوص حدود 10 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف تصریح کرد: همچنین حدود 10 کیلومتر نوسازی شبکه های فرسوده با مشارکت دهیاری های روستاهای خوسف انجام گرفته است.

شاهی گیو بیان کرد: در راستای پایدارسازی شبکه های آبرسانی، حفر چاه رزرو و مجتمع آبرسانی براکوه انجام شده است و در صورت تخصیص اعتبار در سال جاری با تجهیز و راه اندازی این چاه، کمبود آب مجتمع نیز مرتفع می شود.

وی گفت: در حال حضر 57 روستای شهرستان خوسف فاقد شبکه آبرسانی و آب مورد نیاز آن ها، از طریق ناوگان آبرسانی سیار تامین می شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب خوسف با اشاره به پروژه های فعال امور آب و فاضلاب شهرستان، افزود: تکمیل مجتمع آبرسانی ماهمیران، اجرای مخزن هزار متر مکعبی شهر خوسف، اجرای خط انتقال مجتمع براکوه- قصبه و چهکندک و مسیر روستای خلیلان از مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان است که در حال انجام است.

پایان خبر/

آخرین مطالب