کدخبر: ۱۲۷۰
۲٤ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹

۷۵ پروژه جهش تولید در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود

۷۵ پروژه جهش تولید در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شود
معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق «جهش تولید» در خراسان‌ جنوبی ۷۵ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «کمال الدین میرجعفریان» پیش از ظهر امروز (۲۴ خرداد) در همایش آیین رسم هجرت و تقدیر از جهادگران عرصه کمک مومنانه و مبارزه با بیماری کرونا بیان کرد: جهادگران بسیجی در تمام صحنه ها برای خدمت به مردم و حل مشکلات کشور پای کار هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیجیان ثابت کردند در تمام شرایط و بحبوحه دفاع مقدس و شرایط خاص طبیعی و اجتماعی در کنار مردم و ولایت هستند و این بزرگ زینی برای خدمات این عزیزان است، گفت: بسیج سازندگی دارای روحیه معنوی و فرهنگ اصیل انقلاب است که خوشبختانه در وجود بسیجیان متبلور شده و همواره برای کمک به مردم آمادگی دارند.

وی با قدردانی از اقدامات جهادی بسیجیان در جریان خدمت رسانی به سیل‌زدگان و مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۴۰ واحد آسیب دیده از سیل با کمک دولت و گروه های جهادی در خراسان جنوبی بازسازی شده است.

میرجعفریان با اشاره به اینکه علی رغم کمبود آب در استان، عمده خسارت ها ناشی از روان آب ها است، تصریح کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری در سطح استان امسال ۸۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره سازی شده است.

میرجعفریان به طرح محرومیت زدایی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چهار شهرستان خراسان جنوبی به عنوان معین محرومیت زدایی تعیین شده اند که بسیج سازندگی معین محرومیت زدایی در زیرکوه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با اقدامات محرومیت زدایی، دیگر خراسان جنوبی نه تنها محرومیت نخواهد داشت بلکه پایلوت اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور خواهد بود.

وی با اشاره به سفر  اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور به خراسان جنوبی گفت: طی این سفر پنج تفاهم‌نامه در راستای اشتغالزایی و محرومیت زدایی در استان منعقد شد.

میرجعفریان ادامه داد: احداث هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی در مدت ۲ سال، و ساخت پنج هزار واحد مسکن شهری برای افراد کم درآمد از جمله این تفاهم نامه ها بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به امضای تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید استان خراسان جنوبی در سال ۹۹  اشاره کرد و گفت: در این راستا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۷۵ پروژه در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

پایان خبر/

آخرین مطالب