کدخبر: ۱۲٤۷
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٦:۰۳

‌۷۵۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

‌۷۵۰۰ پنل خورشیدی در خراسان جنوبی راه اندازی می شود
‌رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هفت هزار و ۵۰۰ واحد پنل خورشیدی برای خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که اشتغالزایی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمدباقر نوبخت» بعدازظهر امروز (۲۲ خرداد) در مراسم افتتاح پنج هزار واحد مسکونی خراسان جنوبی اظهار داشت: آیینی که امروز با حضور روحانیون، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان در روستای بندان انجام شد، نشان دهنده تلاش دولت در سال‌های آخر خدمت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: پنج هزار واحد مسکونی امروز به طور همزمان در سراسر استان خراسان جنوبی مورد بهره برداری قرار گرفت که به نمایندگی از این واحدها، کلید چند منزل را از سوی دولت تقدیم صاحبان آن کردیم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 10 هزار واحد در خراسان جنوبی ساخته می شود که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام پنج هزار مسکن است، گفت: تاکنون هفت هزار مسکن به بهره برداری رسیده است و سه هزار واحد دیگر نیز تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

نوبخت افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده، پنج هزار واحد مسکونی برای جوانان در حاشیه شهرهای خراسان جنوبی در مدت یک سال آینده ساخته می‌شود.

وی با اشاره به بهره برداری از ۲۴۸ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل فروردین ۹۸ در طول چند ماه گذشته بازسازی و مرمت شده است، گفت: اتمام بازسازی این واحدها برای من ارزشمند است چرا که در سیل سال گذشته، مردم روستا، تا زانو در آب و گل فرو رفته بودند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: توجه به مناطق کم برخوردار از تاکیدات حضرت امام خمینی(ره)، رهبری و ریاست جمهوری است تا با اولویت و عدالتی که حکم می کند، به مردم کم برخوردار خدمت برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در یک تفاهم نامه با استانداری خراسان جنوبی، زمینه ایجاد اشتغال از طریق پنل‌های خورشیدی برای جوانان استان فراهم شد، گفت: در همین زمینه ۷۵۰۰ پنل خورشیدی برای استان پیش بینی شده است و در حوزه صنایع دستی نیز سه هزار اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

نوبخت خاطرنشان کرد: برای اجرا و عملیاتی شدن ۷۵ پروژه نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

پایان خبر/

آخرین مطالب