کدخبر: ۱۲٤۱
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٦:۵۹

۱۴۵ کیلومتر باند دوم جاده ای در طبس کلنگ زنی و افتتاح شد

۱۴۵ کیلومتر باند دوم جاده ای در طبس کلنگ زنی و افتتاح شد
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در شهرستان طبس ۱۰۸ کیلومتر باند دوم جاده ای را کلنگ زنی و ۳۸ کیلومتر را افتتاح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «وحید داعی» مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ظهر امروز (۲۲ خرداد) در این مراسم با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به راه‌ها و راه آهن خراسان جنوبی نگاه ویژه ای دارد، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است که کار خدمت رسانی به مردم در حوزه راهسازی را مشکل کرده است.

وی با اشاره به اینکه چهار شهرستان نهبندان، زیرکوه، سربیشه و درمیان مرزی است و هم مرز با کشور افغانستان هستند، افزود: دو کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می کند که هدف اصلی اداره راه، تکمیل همین کریدور ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال 99 حدود ۲۵۰ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: چنانچه دولت اعتبارات لازم حوزه راهسازی را به استان تخصیص دهد تا پایان دولت صد کیلومتر دیگر هم به جاده های دوبانده استان اضافه خواهد شد.

داعی این را هم گفت که پروژه های حوزه راه و راه آهن در استان تاکنون برای بیش از ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی در ادامه چندین درخواست را از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد و افزود: محور طبس دیهوک به سمت بیرجند از کیفیت راه روستایی برخوردار است که مهمترین درخواست تخصیص اعتبار برای این محور است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محورهای طبس به یزد و طبس به اصفهان نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستند، اضافه کرد: همچنین تکمیل باند دوم جاده بجستان به فردوس، دیهوک به قاین و بیرجند به نهبندان نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار است که امیدواریم اعتباراتی به این حوزه تخصیص یابد.

داعی خواستار صدور مجوز برای ماده 56 در جهت تامین یکصد میلیارد تومان اعتبار برای محور کلیدی سربیشه به درح و ماهیرود شد و گفت: برای تکمیل راه آهن نیز چهار هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه خواسته شده که امید است تصویب شود.

وی افزود: قطعه 16 راه آهن بیرجند آغاز شده است که درخواست تخصیص صدمیلیارد تومان اعتبار برای این پروژه داریم و این در خواست در رابطه با راه آهن فردوس هم وجود دارد.

پایان خبر/

آخرین مطالب