کدخبر: ۱۱۹۳
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۹

حضور مراقب سلامت در حوزه های امتحانی/ مدارس با کمبود تجهیزات مواجه هستند

حضور مراقب سلامت در حوزه های امتحانی/ مدارس با کمبود تجهیزات مواجه هستند
معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اطمینان خاطر به اولیاء مبنی بر اینکه فاصله ۱.۵ تا ۲ متر بین دانش آموزان و دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه های امتحانی رعایت می شود، گفت: در تمام حوزه‌های امتحانی خراسان جنوبی مراقب و رابط سلامت وجود دارد.

«مهدی گلدانی‌مقدم» در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران با اشاره به آغاز امتحانات نهایی از روز شنبه ۱۷ خرداد، به ارائه توضیحاتی درباره رعایت بهداشت در حوزه‌های امتحانی پرداخت و اظهار کرد: در تمام مدارس فاصله گذاری اجتماعی رعایت شده است و حوزه های امتحانی روزانه قبل و بعد از برگزاری امتحانات ضدعفونی می شود. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی وضعیت رعایت فاصله ۱.۵ تا ۲ متر بین دانش آموزان و دستورالعمل های بهداشتی در حوزه های امتحانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استفاده از ماسک در جلسات امتحانات نهایی الزامی است و در هر حوزه امتحان نهایی تعدادی ماسک تهیه شده که در اختیار کسانی که به هردلیلی ماسک به همراه ندارند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا بیش از یک میلیارد تومان سرانه بهداشتی به منظور ضدعفونی مدارس و حوزه‌های امتحانی استان توزیع شده است، گفت: همچنین با همکاری استانداری ۱۰ هزار عدد ماسک، ۱۰ هزار جفت دستکش و یک هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده بین مدارس شهرستان ها توزیع شده است.

گلدانی‌مقدم با اشاره به اینکه تهیه دستکش و ماسک وظیفه آموزش و پرورش نیست اما با این حال تعدادی ماسک تهیه شده تا در بین دانش آموزان نیازمند و یا اگر کسانی ماسک به همراه ندارند توزیع شود، تاکید کرد: حتما باید سلامت و بهداشت در حوزه های امتحانی استان حفظ شود چرا که سلامت همکاران و مهمتر از آن دانش آموزان برای ما بسیار اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: همانطور که کادر درمان برای مقابله با کرونا زحمت می کشند اکنون وظیفه همه ما فرهنگیان است که به دانش آموزان خدمات ارائه دهیم،امیدواریم این امتحانات را با کمترین خطر و آلودگی پشت سر بگذاریم.

وی با اطمینان خاطر به اولیاء مبنی بر اینکه دستورالعمل های بهداشتی در حوزه های امتحانی رعایت می شود، خاطر نشان کرد: مسئولان خراسان جنوبی نسبت به سایر استان های کشور همیشه حساس‌تر برای رعایت مسائل بهداشتی هستند و جای هیچ نگرانی برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد.

گلدانی‌مقدم بیان کرد: اولیای به هیچ عنوان اجازه ورود به مدارس را ندارند و دانش آموزان باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وارد مدرسه شوند و کف کفش های آنان و دستانشان قبل از ورود به سالن امتحان ضدعفونی می شود.

به گفته وی برخی از مدارس که توانسته‌اند دستگاه تب‌سنج تهیه کنند در مبادی ورودی حوزه‌های امتحانی سلامت دانش‌آموزان را کنترل و به جدا سازی موارد مشکوک می‌پردازند؛ همچنین اگر دانش آموزی خوداظهاری کرد که تب و علائم مشکوکی دارد بلافاصله جداسازی انجام می شود و در اتاق خاصی آزمون می دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی به ۸۰ حوزه، افزود: پارسال امتحانات نهایی دانش آموزان در ۴۷ حوزه برگزار شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان، این تعداد افزایش یافته است.

گلدانی‌مقدم تاکید کرد: همچنین تعداد مراقبان حوزه های امتحانی ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و در تمام حوزه های امتحانی مراقب و رابط سلامت وجود دارد.

وی گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم با حضور حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر به صورت روزهای زوج و فرد بین دانش آموزان رشته‌های ریاضی ـ فیزیک و تجربی و علوم انسانی، معارف اسلامی و نظام قدیم تا ۱۶ تیر برگزار خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: ما همه تمهیدات و مراقبت‌ها را انجام می‌دهیم تا خطری متوجه دانش‌آموزان نباشد و دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه به ما کمک کنند.

گلدانی‌مقدم به معضل کمبود تجهیزاتی مانند کولر با توجه به گرمای هوا و دستگاه پرینتر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم استانداری خراسان جنوبی حمایت کند تا آموزش و پرورش بتواند حداقل مدارسی را که حوزه امتحانی هستند را تجهیز کند.

وی در پایان با بیان اینکه امتحانات نهایی در خراسان جنوبی از ۱۷ خرداد ماه جاری آغاز شده است و تا ۱۶ تیر ادامه دارد، افزود: ۲۲ هزار لیتر صابون مایع به مناسبت روز پزشک در اول شهریورماه امسال با اولویت مدارس مناطق کم‌برخوردار در خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب