کدخبر: ۱۱۸۱
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:٤۰

بازگشایی سینماها و سالن های هنری از ابتدای تیر

بازگشایی سینماها و سالن های هنری از ابتدای تیر
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالن های سینما، تئاتر و موسیقی مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت در اختیار از اول تیر بازگشایی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «ناصر نبی زاده» اظهار داشت: در پی درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی سالن های سینما، تئاتر و موسیقی از ابتدای تیر و آموزشگاه‌های قرآنی، هنری، ادبی و سینمایی از 24 خرداد موافقت کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که بازگشایی مجدد مشروط به رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است، خاطرنشان کرد: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است.

وی با اشاره به برخی از اهم دستورالعمل های بهداشتی گفت: هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله گذاری ایمن باید رعایت شود؛ همچنین در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

نبی زاده با بیان اینکه ضد عفونی کامل سینما و سالن ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار الزامی است، ادامه داد: بوفه های سینما و سالن های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

به گفته وی، تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها بایاد از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند و استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی، هنری و آموزشگاه ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که رعایت دستورالعمل ها را نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن‌ها اقدام خواهد شد و ادارات فرهنگ و ارشاد موظف به نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها هستند.

پایان خبر/

آخرین مطالب