کدخبر: ۱۱۷۸
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۵

هشدار درباره افزایش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/ نظارت‌ها از فردا تشدید می شود

هشدار درباره افزایش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی/ نظارت‌ها از فردا تشدید می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نسبت به پیامدهای عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی در خراسان جنوبی هشدار داد و گفت: نظارت های بهداشتی بر اماکن تجاری و صنفی برای کنترل سیر صعودی ابتلا به کرونا ویروس از فردا تشدید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (18 خرداد) در گفتگوی خبری شبکه استانی خاوران با اشاره به خیز دوباره آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: از اوایل اسفندماه که بیماری کرونا در کشور شروع شده است تاکنون در خراسان جنوبی نیز دو پیک از این بیماری را در اواخر اسفندماه 98 و اوایل فرودین ماه امسال شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند و همکاری قابل تقدیر مردم از اواسط فروردین ماه شیوع بیماری کرونا روند کاهشی داشت، گفت: در این مدت یا مورد مثبتی نداشتیم یا آمار مبتلایان به کرونا در استان تک رقمی شد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: به دنبال تصمیمات ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی تدریجی اماکن و واحدها صنفی به همراه رعایت دستورالعمل های بهداشتی، شاهد این بودیم که ابتدای کار مردم و کسبه رعایت می کردند اما در روزهای اخیر روند افزایشی جدی بیماری کرونا مواجه هستیم.

وی بیان کرد: اکنون مردم دستورالعمل های بهداشتی را کمتر رعایت می کنند و نسبت به آن بی‌توجه هستند و متاسفانه ترددها و حضور طولانی مدت مردم بدون ماسک در خیابان ها بسیار افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: در بررسی‌های انجام شده اکنون مراقبت های بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری و مسافرت، شست و شوی دست، استفاده از ماسک، در خانه ماندن و رعایت فاصله اجتماعی نسبت به ماه گذشته بسیار کاهش یافته است.

دهقانی فیروزآبادی با ابراز نگرانی از کاهش سطح حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا، افزود: این موضوع باعث شده اکنون شاهد روند افزایشی بیماری کرونا در سطح کشور و استان خراسان جنوبی باشیم.

وی نسبت به پیامدهای عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و افزایش مبتلایان به کرونا در استان هشدار داد و عنوان کرد: هیچ کجای خراسان جنوبی عاری از ویروس کرونا نیست و برخی از آلودگی ها در مناطق استان به عنوان مثال در شهرستان نهبندان از ورودی های استان های همجوار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اکنون ۶۱ درصد از موارد مثبت کرونا در بین اعضای خانواده‌ها است و در دورهمی ها مسائل بهداشتی و فاصله ها رعایت نمی شود، ادامه داد: در موارد جدید کرونا علائم گوارشی مثل اسهال و استفراغ و شکم درد و همچنین انعقاد خون و سکته مغزی دیده شده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه نظارت ها از فردا تشدید می شود، گفت: حفظ سلامتی مردم از اصول غیرقابل اغماض است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: تالارها و سالن‌های پذیرایی استان در این روزهای کرونایی اجازه برگزاری مراسم ندارند و فقط می توان به میزان ۵۰ درصد ظرفیت سرو غذا داشته باشند.

پایان خبر/

آخرین مطالب