کدخبر: ۱۱٦۱
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳٦

بخش پیوند عضو در بیمارستان رازی نیمه دوم امسال راه اندازی می شود

بخش پیوند عضو در بیمارستان رازی نیمه دوم امسال راه اندازی می شود
رئیس مرکز بیماران خاص در خراسان جنوبی از راه اندازی بخش پیوند عضو از ابتدای مهرماه امسال در بیمارستان رازی خبر داد و گفت: در همین راستا از ۳۱ خردادماه به مدت چهار روز، کارگاه آموزشی برای پرسنل پرستاری و پزشکی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «هادی دهقانی» امروز (21 خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات درمانی در خصوص حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با توجه به دستورالعمل های بهداشتی انجام شده است.

رئیس مرکز بیماران خاص در خراسان جنوبی با بیان از ابتدای شیوع بیماری کرونا یکی از دغدغه‌های ما حفاظت از بیماران خاص در خراسان ‌جنوبی در برابر ویروس کرونا بود، افزود: در همین راستا با توجه به ریفرال بودن بیمارستان ولیعصر(عج) جهت کرونا، انتقال موقت بیماران دیالیزی سرپایی آن مرکز به سایر مراکز انجام شد.

دهقانی ادامه داد: در این مدت بیماران دیالیزی اورژانسی بسته به شرایط آنها (کرونا مثبت، منفی، مشکوک) و میزان بدحال بودن آنها در مرکز جامع یا بیمارستان ولیعصر(عج) پذیرش شدند.

وی با تاکید بر اینکه بسته های دارویی سه ماهه به بیماران خاص تحویل می دادیم تا برای تهیه دارو به مراکز درمانی مراجعه نکنند، افزود: خوشبختانه تاکنون مشکل کمبود دارویی برای این بیماران در استان نداشته ایم.

ابتلای ۱۵ نفر از بیماران خاص خراسان جنوبی به کرونا

رئیس مرکز بیماران خاص در خراسان جنوبی از ابتلای ۱۵ نفر از بیماران خاص به کرونا و فوت 2 بیمار خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار و 100 بسته بهداشتی (ماسک و ماده ضدعفونی) و یک هزار بسته کیف کمک های اولیه با همکاری هلال احمر استان در بین بیماران خاص به صورت رایگان توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع یک هزار و 180 لیتر محلول بهداشتی توسط خیران در بین بیماران خاص استان، بیان کرد: همچنین 2 هزار بسته بهداشتی نیز با همکاری سپاه پاسداران و کمیته امداد در بین بیماران خاص و دیالیزی استان توزیع شد.

دهقانی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 180 بسته غذایی نیز به تمام بیماران دیالیزی استان از طرف خیرین تحویل شده است.

رئیس مرکز بیماران خاص در خراسان جنوبی با بیان اینکه بسته های دارویی برخی از بیماران نیازمند به صورت رایگان تحویل می شد، افزود: در حال حاضر به جز افراد نابارور در خراسان ‌جنوبی یک هزار و 138 بیمار خاص و صعب العلاج در استان وجود دارد.

87 نوزاد در مرکز درمان ناباروری بیرجند متولد شدند

دهقانی ادامه داد: در این مدت به دلیل مقابله با کرونا، مرکز ناباروری تعطیل شدند البته خدمات مراقبتی به بیمارانی که در حال سیکل بارداری بودند ارائه می شد که تاکنون در سال جاری چهار نوزاد متولد شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مجدد مرکز ناباروی استان از یک هفته پیش آغاز شده است، بیان کرد: از ابتدای تاسیس مرکز ناباروی خراسان جنوبی تاکنون 87 نوزاد متولد شدند.

رئیس مرکز بیماران خاص در خراسان جنوبی گفت: فوق تخصصی طب مادر و جنین (پریناتولوژی) و فوق تخصص ناباروری و همچنین فوق تخصص بیماری های کلیه (نفرولوژی) را از ابتدای مهرماه در استان خواهیم داشت.

دهقانی از راه اندازی بخش پیوند اعضا از ابتدای مهرماه امسال در بیمارستان رازی خبر داد و افزود: در همین راستا از 31 خردادماه امسال به مدت چهار روز، کارگاه آموزشی برای تمام پرسنل پرستاری و پزشکی استان برگزار خواهد شد.

پایان خبر/

آخرین مطالب