کدخبر: ۱۰۷٤
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۳۳

چرخه بسته توزیع مواد غذایی از تولید تا سفره ایجاد شود

چرخه بسته توزیع مواد غذایی از تولید تا سفره ایجاد شود
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه به چرخه بسته توزیع مواد غذایی از تولید تا سفره نیاز داریم، گفت: باید تمام شرکت های توزیع مواد غذایی ثبت شوند و تحت نظارت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «غلامرضا آهنی» صبح امروز (۱۸ خرداد) اولین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته بحث کیک های آلوده به قرص یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت و بهداشت بود که با شیوع ویروس کرونا تحت الشعاع قرار گرفت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه این اتفاق بیرون از چرخه تولید و محل کارخانه انجام شده است، گفت: متاسفانه در چرخه توزیع مواد غذایی نقص وجود دارد و کامل نیست.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دارو از مرحله واردات و یا تولید یک چرخه بسته و مشخص وجود دارد و قاچاق دارو بسیار پایین است، ادامه داد: اما در حوزه محصولات غذایی یک چرخه بسته و مشخص از تولید تا توزیع وجود ندارد بنابراین در ردیابی یک محصول غذایی آلوده نمی‌دانیم در کدامیک از مراحل توزیع آلوده شده است.

آهنی با تاکید بر اینکه به چرخه بسته توزیع مواد غذایی از تولید تا سفره نیاز داریم، افزود: باید تمام شرکت های توزیع مواد غذایی ثبت شوند و تحت نظارت قرار گیرند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: مسئولان باید نظارت کاملی داشته باشند تا مواد غذایی به صورت سالم و از کانال‌های مطمئن به دست مردم برسند چرا که در صورت توزیع و عرضه غیرصحیح مواد غذایی می‌توان بروز اتفاقات ناگواری را پیش‌بینی کرد که در پی مصرف مواد غذایی آلوده ایجاد می‌شود.

پایان خبر/

آخرین مطالب