کدخبر: ۱۰۵٤
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۸

۳۷ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد/ اعزام ۲۵ کاروان «امید و نشاط»

۳۷ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد/ اعزام ۲۵ کاروان «امید و نشاط»
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان امسال ۳۷ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از این تعداد ۱۳ پروژه به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «حسن عزیزی» ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آغاز فعالیت ۳۰رشته ورزشی در تبیین نحوه بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اظهار کرد: بازگشایی رشته های اعلام شده فقط با اخذ کد رهگیری بهداشتی از سامانه اصناف و صنایع به نشانی salamat.gov.ir امکان پذیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی ورزشکاران و مدیران باشگاه های رشته‌های کم خطر ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید باشگاه و محل تمرین ورزشکاران را گندزدایی و ضد عفونی کنند، افزود: باتوجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه‌ها به طور دقیق نظارت می شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه ضدعفونی باشگاه های خصوصی و دولتی با کمک و مشارکت سمن ها و هیات پزشکی ورزشی استان در حال انجام است، ادامه داد: ورزشکاران، مربیان و صاحبان باشگاه های خصوصی و دولتی باید فرم خود اظهاری نیز تکمیل کنند و افراد دارای بیماری های زمینه ای و اقشار پر خطر حق استفاده از فضای ورزشی را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه در این گام از طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی صرفا رشته های کم خطر می توانند فعالیت کنند، تصریح کرد: همچنان فعالیت سایر رشته های پرخطر و متوسط و فعالیت باشگاه های خصوصی از جمله رشته های رزمی، بدنسازی و توپی (گروهی) ممنوع است و با فعالیت متخلفان برخورد قانونی می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در گام نخست از بازگشایی باشگاه های ورزشی ۴۰ درصد ورزش استان فعال می شود، گفت: دارت، تنیس، تنیس روی میز، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، قایقرانی، دوومیدانی، اسکیت بولینگ، تیراندازی با کمان، تیراندازی با تفنگ، سوار کاری، اتومبیل رانی، موتورسواری، دوچرخه سواری، کوه نوردی، جهت یابی، بیلیارد، اسکی، پیاده وری، غواصی، بازی های فکری، یوگا، ماهیگیری ورزشی، آمادگی جسمانی و فریزبی از رشته های ورزشی انفرادی و غیرگروهی مجاز به فعالیت است.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال جاری توسعه زیرساخت های ورزشی استان با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام و مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها در دستور کار است، افزود: در حال حاضر ۷۳ پروژه نیمه تمام ورزشی استان نیازمند ۸۵ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال افتتاح ۳۷ پروژه ورزشی هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: این پروژه ها شامل احداث ۱۳ باب استخر سرپوشیده، ۱۴ باب سالن چندمنظوره ورزشی، ۲ زمین چمن ۱۰ هزار متر مربعی، یک باب سالن ورزشی تمرینی، ۱۷ زمین مینی چمن مصنوعی است که برای اتمام آن ۲۴ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: از این پروژه‌های ورزشی تعداد هفت مورد در بیرجند، خوسف و طبس و سربیشه هر کدام ۲ پروژه، زیرکوه و بشرویه و درمیان هر کدام سه پروژه، سرایان پنج پروژه، نهبندان ۶ پروژه و قاین نیز ۴ پروژه وجود دارد.

عزیزی با اشاره به اینکه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر  از مجموع ۳۷ پروژه تعداد ۱۳ مورد با اعتبار هزینه شده ۱۸ میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان آماده افتتاح و بهره‌برداری است، افزود: استخر سرپوشیده سربیشه،چمن مصنوعی بزرگ زیرکوه، سالن ورزشی چندمنظوره خنگ بیرجند، سالن ورزشی بانوان سرایان، سالن چندمنظوره قاینات، زمین چمن مصنوعی بندان نهبندان و زمین چمن مصنوعی موسویه قاینات از جمله این پروژه ها افتتاحی است.

وی بیان کرد: به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، ۲۵ کاروان تجهیزات ورزشی «امید و نشاط» با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان به خانه های ورزش روستایی استان اعزام می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به پروژه احداث سایت ورزشی در مجموعه تفریحی و گردشگری بنده دره بیرجند اشاره کرد و افزود: در همین راستا ۱۸ هزار مترمربع زمین به اداره کل ورزش و جوانان استان تحویل داده شده که در آن جانمایی ۱۳ رشته ورزشی در قالب زمین های چندمنظوره ورزشی پیش بینی شده است.

عزیزی با بیان اینکه میانگین سرانه ورزشی استان ۳۸ سانتیمتر مربع است که از استاندارد کشوری پایین‌تر است، ادامه داد: در حال حاضر شهرستان زیرکوه، بیرجند، سربیشه و درمیان نیز پایین‌ترین سرانه ورزشی استان را دارند.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی توسعه ورزش در بخش باشگاه خصوصی را داشته ایم، گفت: امسال نیز ۱۱۰مجوز تاسیس باشگاه ورزشی در استان صادر می شود و همچنین از ظرفیت ماده ۲۷ الحاق ۲ تعداد ۲۱ پروژه ورزشی (نیمه تمام) در دست اقدام است که به زودی مزایده آن برای واگذاری به بخش خصوصی برگزار می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی مجمع خیرین ورزش‌یار در مراکز شهرستان های استان از اولویت سال جاری است، اظهار کرد: امسال سهم حوزه ورزش و جوانان استان از ۲۷ صدم مالیات ارزش افزوده تا حدود  ۳۵ یا ۳۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کند که این در توسعه زیرساخت‌ها می تواند بسیار کمک کند.

عزیزی از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی برای کمک به حوزه ورزش و جوانان قدردانی کرد و افزود: تصویب کلیات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، دائمی شدن تخصیص ۲۷ صدم از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش و همچنین تصویب ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده از جمله اقدامات مجلس دهم است.

وی بیان کرد: امسال اجرای طرح مستر پلن ورزش قهرمانی خراسان جنوبی را پیگیری خواهیم کرد و در همین راستا از ۱۲ رشته ورزشی قهرمانی حمایت می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به توسعه ورزش همگانی در استان، گفت: خراسان جنوبی برای حضور تیم های ورزشی توپی در لیگ برنامه ای ندارد و هدف ما حضور موفق در برنامه های قهرمانی ملی، آسیایی و جهانی است.

وی در پایان بیان کرد: طی ۲۰ روز آینده چندین مجمع ورزشی مختلف در استان برگزار می شود.

پایان خبر/

آخرین مطالب