کدخبر: ۱۰٤۵
۲٤ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱٤

کرونا ۷ میلیارد تومان به ورزش و جوانان خراسان جنوبی خسارت زد

کرونا ۷ میلیارد تومان به ورزش و جوانان خراسان جنوبی خسارت زد
قطبی گفت: از زمان شیوع کرونا و تعطیلی اماکن و فعالیت های ورزشی خراسان جنوبی، حدود ۷ میلیارد تومان به بخش ورزش و جوانان خراسان جنوبی خسارت وارد شده است.

«محسن قطبی» در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران با بیان اینکه طبق دستور العمل ستاد ملی کرونا، فعالیت تمامی اماکن ورزشی خصوصی و دولتی استان از ۱۰ اسفندماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است، گفت: در طی این مدت همانند سایر صنوف به این بخش نیز خساراتی وارد شده است.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا در ورزش کشور میزان خسارت وارد شده به ورزش استان در مجموع حدود ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

قطبی به تفکیک خسارت ماهیانه به بخش ورزش استان را بیش از ۲ میلیارد و ۹۵ میلیون تومان، بخش جوانان را بیش از ۱۳۰ میلیون تومان و اماکن ورزشی اداره کل از جمله سالن و استخرها که به بخش خصوصی واگذار شده را ۲۵ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این خسارت در بخش‌های مختلف از جمله ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، همگانی، باشگاه‌های ورزشی، ورزش بانوان، سازمان‌های مردم نهاد، مراکز مشاوره در حوزه جوانان و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات هیأت‌های ورزشی بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۱۶ باشگاه ورزشی خصوصی و ۱۵۱باشگاه دولتی در استان وجود دارد که در این مدت با تعطیلی مواجه هستند، گفت: در حال حاضر ۲۰۸ باشگاه ورزشی در استان خراسان جنوبی مستاجر هستند که بیشترین دغدغه ها مربوط به باشگاه های خصوصی است.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی مجوزها و اطلاعات مربیان باشگاه‌های ورزشی به وزارت جهت اخذ تسهیلات ۱۲درصد ارسال شده است که در این راستا به باشگاه‌های خصوصی به میزان هر پرسنلی که دارند و حق بیمه پرداخت می‌کنند تا سقف ۱۶میلیون تومان برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت وام تعلق می‌گیرد که ٨ میلیون برای حقوق و ٨ میلیون برای هزینه باشگاه‌ها خواهد بود.

قطبی با بیان اینکه متاسفانه از ۲۱۶ باشگاه خصوصی در مجموع هشت نفر بیمه هستند و ممکن است وام های وزارت ورزش به بسیاری از مربیان این باشگاه‌ها تعلق نگیرد، افزود: مدت تنفس وام کمک به باشگاه‌های ورزشی خصوصی چهارماهه و مدت‌زمان در نظر گرفته شده برای بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.

وی به معرفی باشگاه‌داران برای دریافت وام به بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: از برخی مدیران شعب بانک‌های استان درخواست شده تا در این شرایط، در حوزه مسئولیت اجتماعی خود پیشقدم شوند که اکنون مبالغی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده‌اند.

سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای کاهش خسارت موجود، اجاره مدت زمان تعطیلی سالن های ورزشی تحت اختیار این نهاد استان (واگذاری طبق ماده (5) قانون الحاق) که ماهیانه حدود ۲۵ میلیون تومان است طی ماه‌های اسفند و فروردین و اردیبهشت بخشیده می‌شود و یا زمان تعطیلی اماکن ورزشی از قرارداد فی‌مابین کسر می شود.

گفتنی است براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا شهرهای مختلف کشور به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند که اماکن ورزشی دارای رشته‌های انفرادی در مناطق سفید از ۱۶ اردیبهشت فعال شدند و شهرستان زیرکوه از جمله این مناطق بوده است، هرچند به دلیل محدودیت رشته های انفرادی و نبود ظرفیت آن و با توجه به اعلام جدیدی از آمار شیوع کرونا در زیرکوه بنابراین مردم استقبالی از این بازگشایی باشگاه و اماکن ورزشی در این شهرستان ندارند.

پایان خبر/

آخرین مطالب