کدخبر: ۱۰۳۹
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۰۳

انجام فعالیت های ورزشی در خراسان جنوبی مجاز شد

انجام فعالیت های ورزشی در خراسان جنوبی مجاز شد
عزیزی گفت: فعالیت تمام رشته های ورزشی کم خطر، متوسط و پرخطر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در خراسان جنوبی مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «حسن عزیزی» پیش از ظهر امروز (۷ خرداد) در مجمع سالیانه هیات همگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: رویکرد ما در ورزش استان توسعه فرهنگی است که در حوزه ورزش همگانی بخش اعظمی از این رسالت بر عهده هیات همگانی خراسان جنوبی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بر شکل‌گیری بازاریابی اجتماعی برای توسعه فرهنگ ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: باید نگاه و باور مردم تغییر کند تا موجب کاهش چاقی، کم شدن فقر حرکتی، توسعه ورزش‌کاران سازمان یافته و ارتقای سطح دانش مربیان و داوران شود.

عزیزی در ادامه بیماری های غیرواگیر در ایران و دنیا را به عنوان یکی از معضلات اصلی معرفی کرد و گفت: در بحث بیماری های غیرواگیر ۵۹ درصد ایرانیان دچار چاقی، ۳۷ درصد دچار فشارخون، ۵۶ درصد مردم دچار کم تحرکی و ۴۶ درصد دچار بیماری های مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی هستند.

وی با اشاره به اینکه به زودی هشت مجمع انتخاباتی هیات‌های ورزشی استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: در سال جاری مجامع سالیانه هیات های ورزشی با برنامه ریزی دبیرخانه مجمع مستقر در معاونت توسعه امور ورزش انجام می شود و مدیران هیات های ورزشی به واسطه وظایف قانونی که بر عهده آنها است باید در این زمینه پاسخگو باشند.


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه همه رشته های ورزشی کم خطر، متوسط و پرخطر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را در استان از سر گرفته اند، افزود: همچنین برگزاری مسابقات ورزشی بدون تماشاگر انجام می شود.

عزیزی تاکید کرد: تمام فعالیت هایی تجمیعی مانند جشنواره ها و همایش های پیاده روی خانوادگی که موجب بروز نگرانی در خصوص شیوع دوباره ویروس کرونا می شود همچنان تعطیل است.
 

به گفته وی شیوع ویروس کرونا سبک جدید زندگی در حوزه شهری و روستایی و فرصت‌های زیادی برای خانواده ها ایجاد کرد و برنامه ها در خراسان جنوبی با همت هیات‌های ورزشی به سمت استفاده از فضای مجازی هدایت شد تا بتوانیم ضریب ماندگاری اعضای خانواده را در خانه افزایش دهیم.
 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به ابلاغ اولویت‌های راهبردی ورزش همگانی به فدراسیون های ورزشی اشاره کرد و گفت: ترویج و آگاهی بخشی در مورد رشته‌های ورزشی تحت پوشش فدراسیون با محوریت تولید و انتشار محتوای آموزشی مناسب برای عموم مردم، اجرای رویداد‌ها و برنامه‌های با کیفیت ورزشی با رویکرد همگانی و سلامت محور برای توسعه مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های ورزشی، افزایش حداکثری جمعیت تحت پوشش رشته‌های ورزشی، حمایت از برنامه‌های کمیته ورزش همگانی فدراسیون و توجه به توسعه همکاری‌های بین بخشی با نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط در زمینه ورزش اقشار و پیش بینی و اجرای برنامه‌های ورزشی متناسب با نیاز‌های حرکتی، جسمانی گروه‌های سنی مختلف از جمله این راهبردهای ابلاغی است.

عزیزی با بیان اینکه در گزارش مالی هیات ورزش همگانی ۲۸ میلیون تومان هزینه جاری ارائه شده که باید در شرایط کنونی این هزینه ها بیشتر مدیریت شود، ادامه داد: رسانه ها بحث رصد توسعه ورزش همگانی و کارمندی در دستگاه اجرایی را دنبال کنند.

وی در پایان گفت: برای معرفی توسعه ورزش همگانی در خراسان جنوبی به عنوان الگوی توسعه ملی باید دستگاه های اجرایی برای توسعه ورزش کارمندی بیشتر همکاری و همراهی داشته باشند و کمیته امور ورزشی را ایجاد کنند.

پایان خبر/

آخرین مطالب