کدخبر: ۱۰۳٤
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۲۸

تجهیز ‌آزمایشگاه های مرکز رشد فناوری سلامت نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان

تجهیز ‌آزمایشگاه های مرکز رشد فناوری سلامت نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان
کاظمی گفت: برای تجهیز آزمایشگاه های عمومی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیازمند ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «طوبی کاظمی» امروز (12 خرداد) در حاشیه بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مرکز رشد در سال 92 مصوب شده است و اکنون چهار شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان تهیه کیت های تشخیصی است، افزود: این شرکت‌های دانش بنیان هم اکنون کیت تشخیص جنین، کیت آنتی آلرژی، کیت آنتی اکسیدان و قرض زعفران تهیه می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 40 اختراع در حوزه سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ثبت شده است، عنوان کرد: از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست 1.5 میلیارد تومان برای مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی داریم تا برای تبدیل ایده به محصول مشاوره بدهیم.

وی ادامه داد: برای تجهیز آزمایشگاه های عمومی مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین یکی دیگر از درخواست‌ها تامین اعتبار 500 میلیون تومانی برای کلین روم تحقیقاتی تهیه کیت ها است که البته 50 درصد اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین خواهد شد.

کاظمی افزود: برای دانشکده دارو نیز درخواست 300 میلیون تومان اعتبار داریم تا مرکز ساخت تولید قرص و محصولات دارویی جامد و نیمه جامد راه‌اندازی شود چرا که از هفته آینده دانشجویان شروع به تحصیل می کنند.

وی به مشکلات شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: صدور مجوز برای مراحل ساخت کیت ها از نظر اینکه تجهیزات پزشکی آن را قبول کنند با مشکل مواجه هستیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مشکل کمبود تسهیلات برای شرکت دانش بنیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش پارک علم و فناوری راه اندازی شد و تسهیلات مورد نیاز در اختیار شرکت ها قرار خواهد گرفت.

پایان خبر/

آخرین مطالب