کدخبر: ۱۰۳۱
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۵

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند افتتاح شد

مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند افتتاح شد
طی مراسمی مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند ظهر امروز (12 خرداد) با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مسئولان استانی خراسان جنوبی افتتاح شد.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این مراسم با ابراز خوشحالی از اینکه دانشگاه به این بلوغ رسیده که بهترین مکان را برای مرکز نوآوری اختصاص دهد، گفت: باید ساختاری در دانشگاه ها داشته باشیم که مشکلات مردم و استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه ما با پول این مردم درس خوانده‌ایم تا مشکلاتشان را رفع کنیم، افزود: این مسئله با یک اکوسیستم و همکاری صندوق‌های پژوهش و فناوری و دانشگاه‌ها میسر می‌شود.

ستاری با اشاره به اینکه وظیفه ما در دانشگاه ها این است که زمینه را فراهم کنیم تا دانشجویان بتوانند از نوآوری و ایده های خود استفاده کنند، ادامه داد: وظیفه ما است که به دانشگاه صنعتی در زمینه توسعه زیرساخت ها و پرداخت تسهیلات کمک کنیم.

«سید حجت هاشمی» رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه راه اندازی مرکز نوآوری این دانشگاه در سفر گذشته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور مصوب شد، اظهار کرد: در این راستا ۲۰۰ میلیون تومان از ما حمایت کردند تا این مرکز نوآوری در ۶۰۰ متر مربع امروز به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: برای استقرار  ۱۵ شرکت نوپا، استارتاپی و کارآفرین در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی بیرجند فضای لازم مهیا شده است.

پایان خبر/

آخرین مطالب