کدخبر: ۱۰۲۸
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰

پایگاه اطلاع رسانی فهما بستری برای انسجام بین کانون هاست

پایگاه اطلاع رسانی فهما بستری برای انسجام بین کانون هاست
نبی زاده گفت:پایگاه اطلاع رسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بستری برای انسجام و یکپارچگی بین کانون‌ها، حوزه های نقد و بررسی و آسیب شناسی و ظرفیت‌شناسی فعالیت حوزه کانون‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، «ناصر نبی زاده» ظهر امروز (۱۲ خرداد) در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع‌رسانی فهما در خراسان جنوبی که با حضور جمعی از مسئولان خراسان جنوبی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای ۱۵خرداد اظهار داشت: کانون‌های مساجد یک ظرفیت شایسته، پیش روی جریانات فرهنگی و هنری هستند که از ظرفیت عظیم اندیشه، توان و خلوص نسل جوان بهره مند هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه این ظرفیت ایجاد شده در بدنه مساجد در سال‌های اخیر قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست، افزود: شناخت ظرفیت‌های عظیم موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در چند سال اخیر بهتر شده است و هرچه بیشتر به فعل تبدیل شده است و به جریان سازی فرهنگی کشور کمک می کند.

وی به رویداد ملی فهما اشاره کرد که در تلاش است که شبکه‌ای ملی و یکپارچه از آثار و توانمندی اعضای کانون‌های مساجد را به بخش های مدیریتی مختلف نشان دهد و ادامه داد: در یک سال اخیر بدون شک، ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از نقاط دور و نزدیک کشور با بهره‌گیری از بستر طرح ملی فهما در فصای مجازی به ظهور و بروز رسیده است.

نبی زاده اضافه کرد: هم‌افزایی ایجاد شده بین کانون‌ها و شناخت از استعدادهای مخاطبان و جلوگیری از موازی‌کاری و عاملی برای تعامل گسترده‌تر کانون‌ها در بستر طرح ملی فهما ایجاد شده است.

وی همچنین طرح ملی راهکار را از دیگر این برنامه‌های موثر پیش روی کانون‌ها ذکر کرد و گفت: پایگاه اطلاع رسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز بستری برای انسجام و یکپارچگی بین کانون‌ها، حوزه های نقد و بررسی و آسیب شناسی و ظرفیت‌شناسی فعالیت حوزه کانون‌ها است که امروز افتتاح می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۷۰ باب کانون در سطح استان خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خراسان جنوبی که سومین استان پهناور کشور و دارای پراکندگی جمعیت بسیار بالایی است، در کنار پایگاه‌های مقاومت بسیج به هم افزایی و تقویت جریان‌های دینی مشغول هستند.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در برنامه های اوقات فراغت، دهه کرامت،‌ دهه فجر، نهضت مطالعه و لیک برتر کتابخوانی در سال گذشته حمایت‌های مالی و معنوی از برنامه‌های ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان داشته است.

پایان خبر/

آخرین مطالب