کدخبر: ۱۰۲۱
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

لزوم جهت‌گیری دانشگاه‌‌های بیرجند به سمت اقتصاد دانش بنیان

لزوم جهت‌گیری دانشگاه‌‌های بیرجند به سمت اقتصاد دانش بنیان
ستاری پس از بازدید از دانشگاه های بیرجند، آزاد و صنعتی مرکز استان خراسان جنوبی گفت: باید امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری خراسان جنوبی قرار گیرد و جهت گیری دانشگاه مرکز استان به سمت اقتصاد دانش بنیان ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران؛ «سورنا ستاری» پیش از ظهر امروز (12 خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از پنج‌هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه خراسان جنوبی می تواند جزو استان های دارای اقتصاد دانش محور باشد، گفت: این استان دانشگاه ها و دانشجویان بسیار خوب و قابل توجهی دارد و شرکت های دانش بنیان این استان می توانند به سرعت رشد کنند.

وی به بازدید از مراکز فناوری و شرکت های دانش بنیان در سطح دانشگاه های استان اشاره کرد و ادامه داد: نتیجه کار امروز می تواند این باشد که امکانات جدیدی در اختیار پارک علم و فناوری خراسان جنوبی قرار گیرد و جهت گیری دانشگاه به سمت اقتصاد دانش بنیان ادامه یابد.

ستاری با تاکید بر اینکه در بحث دانشگاه های نسل سوم و چهارم داریم اولویت حل معضلات جامعه است، افزود: در همین راستا اولویت دانشگاه های خراسان جنوبی باید حل معضلات استان باشد و آن وقت است که می توان پایه اقتصاد دانش بنیان مناسبی داشته باشیم که تغییرات قابل توجهی را در استان شاهد باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به غلبه بر موج نخست شیوع ویروس کرونا با حضور شرکت های دانش بنیان در کشور، تصریح کرد: با نوآوری های این شرکت ها در همان روزهای نخست شیوع کرونا در زمینه تجهیزات، دارو و امکانات پزشکی لازم در بخش های بیمارستانی نیاز به واردات نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه حل مسائل مردم اولویت نخست حوزه پژوهشی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است، گفت: در قالب شرکت‌های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و کارخانجات نوآوری زیرساخت های مفصلی برای حمایت از یک ایده دارند و در این سال‌ها زیرساخت ها توسعه پیدا کرده است.

ستاری ادامه داد: استان خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت ها مسائل جدی دارد که ما باید برای توسعه آن کمک کنیم.

وی با اشاره به توسعه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در سال‌های اخیر نسبت به سالیان گذشته، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان گرچه با پتانسیل های خراسان جنوبی خیلی فاصله دارد اما همین حرکت توسعه آنان باید تقویت شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خصوص اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان در زمینه کرونا، اظهار کرد: اکنون قراردادهای زیادی برای تولید واکسن و دارو، تجهیزات پزشکی و تولید ماسک و مواد ضدعفونی منعقد شده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از این تسهیلات موفق به حل معضلات کشور برای مقابله با کرونا شدند.

پایان خبر/

آخرین مطالب