کدخبر: ۱۰۰۲
۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲

کارفرمایان واحدهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند

کارفرمایان واحدهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند
اشرفی با بیان اینکه کارفرمایان واحدهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، گفت: به ازای هر نفر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود و کارفرمایان باید بخشی را به دستمزد کارگران و بخشی را به سرمایه در گردش اختصاص دهند.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران از بیرجند اظهار داشت: ثبت نام اعطای تسهیلات کرونا به واحدهای آسیب دیده از کرونا ویروس از 24 اردیبهشت آغاز شده است و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد و کارفرمایان می توانند با رعایت شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه تسهیلات کرونا برای پرداخت به 14 بسته شغلی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: کسب و کارهایی که در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فعالیت دارند و بر اثر شیوع کرونا ویروس آسیب دیده اند می توانند بر اساس لیست بیمه خود از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به شرایط بهره مندی کارفرمایان از تسهیلات کرونا گفت: یکی از شرایط این است که واحد تولیدی در ماه های آذر، دی و بهمن قبل از شیوع کرونا ویروس فعال بوده باشند و باید کارفرمایان نسبت به حفظ اشتغال و جذب نیروهای خود در سال 99 اقدام کنند.

اشرفی با با بیان اینکه کارفرمایان برای ثبت نام در خصوص دریافت تسهیلات کرونا به سامانه کارا مراجعه کنند، ادامه داد: صحت اطلاعات کارفرمایان به صورت سیستمی اجرا و به دستگاه های اجرایی مربوطه برای اعطای تسهیلات ابلاغ می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به ازای هر نفر 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می شود، افزود: واحدهای تولیدی تعطیل شده بر اثر کرونا ویروس 16 میلیون تومان و واحدهای تولیدی فعال 12 میلیون تومان تسهیلات به ازای هر نفر دریافت می کنند و نرخ سود این تسهیلات 12 درصد و مدت باز پرداخت آن 2 ساله است.

وی در پایان گفت: کارفرمایان باید بخشی از این تسهیلات را به دستمزد کارگران و بخشی به سرمایه در گردش اختصاص بدهند و امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری برای کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا ویروس برداریم.

پایان خبر/

آخرین مطالب