کدخبر: ۱۰۷۲
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱٤:۲۸

ضرورت ارتقای سامانه الکترونیکی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز

ضرورت ارتقای سامانه الکترونیکی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی با تاکید بر اهمیت نظارت سیستمی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، گفت: خوشبختانه این سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند در ادارات استان برای مبارزه با قاچاق فعال شده اما به روز رسانی و ارتقا این سامانه‌ها یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم خاوران، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» صبح امروز (۱۸خرداد) در  اولین کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث قاچاق و پیشگیری از آن دغدغه مقام معظم رهبری است و خلأ قانونی هم در این زمینه وجود ندارد هر دستگاهی باید سامانه الکترونیکی جهت نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز برای مبارزه با قاچاق ایجاد کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی افزود: خوشبختانه این سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند در ادارات استان برای مبارزه با قاچاق فعال شده اما به روز رسانی و ارتقا این سامانه‌ها یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت سیستمی برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، ادامه داد: در حال حاضر به مرور زمان نظارت‌های سنتی متروک و سامانه‌ها و نظارت‌های الکترونیکی جایگزین آن می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با بیان اینکه در نظارت الکترونیک به صورت دقیق مشخص می‌شود که کالا از چه مبدأیی وارد، یا چه کالایی حمل و به چه مقصدی خواهد رسید، بیان کرد: در خراسان جنوبی بحث خاصی که در حوزه قاچاق دیگر استان‌های مرزی داریم، وجود ندارد اما همین حداقل های مربوط به حوزه قاچاق در  استان را هم نباید شاهد باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به بحث قاچاق دام به صورت معکوس و خروج آن از خراسان‌ جنوبی است، گفت: برای پیشگیری از قاچاق دام دستورالعمل های در نظر گرفته شده که باید ضرورت پلاک‌گذاری دام‌ها توسط نهادهای متولی به دامداران اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده دام بدون پلاک توسط عوامل نیروی انتظامی اعمال قانون می‌شود؛ چرا که دام فاقد پلاک به‌ عنوان یکی از مصادیق کالای قاچاق محسوب می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به فصل زراعی و آغاز برداشت محصولات، تاکید کرد: باید د بحث قاچاق گندم نظارت‌ها افزایش یابد البته در خراسان‌جنوبی با توجه به نظارت‌ها مشکلات سایر استان‌ها را نداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در حوزه نظارت‌های سیستمی باید بررسی‌های میدانی دقیق و جدی نیز توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری انجام شود.

وی در پایان به موضوع کیک‌های آلوده  در سال گذشته و قرار دادن قرص در آن اشاره کرد و گفت: در این راستا می توان از ظرفیت دادستان‌ها در موضوع توزیع محصولات آلوده در سطح جامعه استفاده کرد و باید نظارت ها در چرخه توزیع محصولات غذایی نیز افزایش یابد.

پایان خبر/

آخرین مطالب